lördag, juli 18, 2009

Världsherraväldet ÄR Brutet!!!

Jag var med Clara o Ebba idag på Norskogsbadet, ja samma bad som A (mitt ex) var på häromdagen (inlägg 14 juli) och så klart ville Ebba bada i stora o djupa poolen trots att hon simmar lika bra som en... morot...

Eftersom jag simmar något bättre än en morot, ja faktiskt minst som en palsternacka... ( ja ja, faktum är att jag har alla djävla märken som går att ta i bassäng inklusive Guldmagistern med emalj, jo jag simmar nog rätt så hyggligt när allt kommer omkring...) så lät jag henne hoppa i och vi simmade tillsammans, hon klarade att simma 50 meter utan annan hjälp än sina armpuffar och jag var riktigt stolt över henne!!!

Jag är glad att hennes vattenrädsla verkar som helt bortblåst denna sommar och hon står som Karl XII!!! Innan hon helt orädd kastar sig i djupa poolen, jo jag är riktigt glad för det och i höst så skall hon lära sig simma på Riktigt utan puffar...


Ebba gör sig redo för djupa poolen... Cyklop och armpuffar är så klart ett måste :-)

Ebba laddar... Som Karl XII eller kanske snarare som en miniatyr-superhjältinna står hon! Innan hon helt respektlöst kastar sig i!

Mellan himmel och jord (ja eller vatten...)

Plums i djupa bassängen...

Och upp flyter hon som en kork... Tack o lov, annars hade nog A blivit sur på mig :-)

Slut, Frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar