måndag, juli 13, 2009

Gucciskor och en Eastwinghammare

Jag har en god bloggvän som gått och klämt och känt, klämt o känt, klämt o känt o provat på ett par Gucciskor... Hon vill ju HA DOM! Jag tycker hon skall köpa dom!!! Ge familjen blodpudding och makaroner i några månader, det är Mitt råd...

Jag vet ju hur det kan vara... Man hittar något alldeles för dyrt men man kan inte få det ur sin skalle (är det kanske någon som känner igen sig :-) ??? Hmmmm kunde just tro det!). Men så Är det ju Både för kvinnor Och män!

Jag har handlat alldeles för dyra verktyg, mer än en gång... Bland annat en alldeles för dyr hammare, en Eastwing, nej jag vet ju att många inte har den blekaste aning om vad en Eastwinghammare är för något, men det är ungefär som ett par Gucciskor eller en Mullberryväska fast en hammare... Alltså, skor väskor verktyg, allt detta är ju rätt enkla produkter egentligen.

Något att skydda fötterna med...

Något att bära runt saker i...

Något att slå i en spik med...

Ändå är det ju inte riktigt så...

Detta är en Eastwinghammare, ett gudomligt balanserat instrument för att slå i spik med, med läderlamellhandtag och gjuten i ett stycke med handpolerat skaft och huvud!!! (alla kvinnor som läser denna blogg, hämta era män och låt dom "försöka"... förklara för er... Ja förlåt då om jag är fördomsfull men lite tror jag att det är så, i alla fall lite :-))

man kan naturligtvis slå i spik med en hammare från "Statoilmacken på hörnan" men det är inte riktigt samma sak...


Det här är en Mullberry väska för ca 9.000

Man kan så klart bära sina saker i en väska för en bråkdel av det priset, eller t.o.m en plastkasse. Men jag har förstått att det tydligen inte är samma sak...?


Det här är skorna min vän gått o känt på o provat o längtat efter, men Du! S, köp dom!!! get it out of your system!!! och ge familjen blodpudding och makaroner ett tag... och var lite lycklig!!! för jag Vet att du inte kommer glömma dom... :-) och så skall det ju bli så kul att läsa din blogg... Om skorna och "lite" färre recept under en månad eller två... ha ha Go For It!!!

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha jag älskar skorna, men de är inte värda de pengarna! Ja då blir det att dra in på mat och allt annat kul i sommar för att mamma ska få skorna. Nja man ska alltid drömma, finns många andra fina skor för en billigare peng. Kanske ska investera en hammare ha ha ha

    SvaraRadera
  2. Det är aldrig fel att ha en bra hammare, och "något"... billigare än Gucci :-)

    SvaraRadera
  3. Vad kostar förresten ett par sådana här Gucci-skor??? Jag har verkligen Ingen Aning!!!

    SvaraRadera
  4. Själv kör jag med en proffshammare som en snickare glömde en gång. Sådär 20 år gammal men jävlar va bra den är. Det märks direkt när man försöker slå i en spik med en billig hammare. Vilken skillnad. Vill ha en Eastwing också...

    SvaraRadera
  5. Hej Lars-Erik! Kul att du hittat hit!!! Såklart Är Stulet kvarglömda hammare djäkligt bra! Men jag Tycker Absolut Du ska inhandla en Eastwing! Den kan ju faktiskt gå i arv i generationer och det kan väl inte Gucciskor eller...???

    SvaraRadera