onsdag, juli 22, 2009

Mina döttrar

Fler små historier från familjen.

Clara, en söndagseftermiddag kommer ut i köket och räcker över en lapp till mig. Det är från en skolföreställning som hon varit på med sin klass i kyrkan. Jag frågade henne vad föreställningen handlade om?

"Den barmhärtige Samurajen" sa Clara...


Ibland tror jag Clara är helt uppe i det blå... Antagligen något hon fått av mig... :-)

Ebba är lite mer jordnära, oftast...


Ebba sitter i soffan, klädd i cykelbyxor och linne och ser på Bolibompa. Så säger hon plötsligt;

"Det här är mina yogakläder"

"Håller du på med yoga???" frågar jag och tänker samtidigt "nu har hon varit hos mamma en vecka, det märks..."

Ebba; "Då sitter man så här". Ebba visar hur man sitter i skräddarställning med båda händerna tumme mot pekfinger och blundar.

"Men vad gör man mer då?" undrade jag

"Man tänker"

"Vad tänker man på då?"

"Man tänker på Gud" sa Ebba med visst allvar.

"Hur tänker man då?" frågade jag intresserat.

"Att dom är barnvakt åt en krokodil"

"Va????" sa jag men insåg i samma stund att Ebbas Yoga-konversation hade brutits och ersatts av ett referat av vad som hände på tv:n i Boibompa!

Ibland hinner man knappt med som pappa i de tvära kast som en 6-åring kan prestera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar