söndag, juli 12, 2009

Kastanjekrig i parken

Det är något nästan magiskt med såpbubblor, jag vet inte riktigt vad det är men det verkar som om alla blir Glada och Nyfikna...

Ebba och jag var som vanligt idag i parken där vi bor på lekplatsen och där var också tre Riktigt "tuffa grabbar" i 13-årsåldern, dom satt vid gungorna och var riktigt coola :-).

Det finns gott om kastanjer där vi bor och träden har just börjat få sina små vassa frukter. och som alla normala killar så började dom ju att ha krig och kasta dom på varandra, jo jag var Precis! likadan i den åldern...

Rätt vassa är dom så det gäller ju att ducka o hålla sig undan när dom yr genom luften.


Ebba o jag höll oss till det mer fredliga såpbubble-bubblandet men snart så såg killarna dom rätt spektakulärt stora bubblorna och jag hörde kommentarer som "Faaan", "Shit", "Kolla" och liknande.

Kastanjekriget mellan killarna fortsatte och efter ett tag så var dom uppflugna på pergolataket på lekplatsen och som alla normala killar i den åldern hade dom ju ett "sunt" destruktivt drag (om ni bara visste! hur många saker jag sprängt i luften och satt eld på när jag var i den åldern, det gick åt en hel del krut och bensin under dom åren... ha ha ha)

Ebba höll på med sitt "bubblande och snart så började killarna kasta prick på dom stora bubblorna. Ebba hakade på och drog sig in under taket och agerade måltavle-producent åt killarnas "prickskytte". det märks ibland så tydligt ibland att Ebba har Stora storasyskon (17, 19, 21) för hon är helt respektlös inför äldre barn (kanske inte som en "normal" 6-åring).

Hon hånade dom på ett rätt Hårt! sätt när dom missade bubblorna men när hon började kalla en av killarna "sköldpaddan" för att han var så långsam och dålig på att pricka (jo han var faktiskt det...) kände jag att jag var tvungen att gripa in (från min skönt tillbakalutade possition på en parksoffa) och få henne på rätt spår igen, hon är ju trots allt bara 6 år och det är ju inte riktigt helt ok att mobba någon som är mer än dubbelt så gammal!!! Ja det är förresten Aldrig ok att mobba någon!!! så efter lite prat med min kaxiga dotter så kunde prickskyttet fortsätta.

Efter en 30-40 minuters prickskytte så kom killarna ner och vile prova Ebbas såpbubblor, hon är ju snäll så hon bjöd in alla att bubbla på! Det var riktigt kul att se hur alla dom coola killarna gjorde stora bubblor och blev så glada när dom lyckades få till en riktig bjässebubbla!!!

När killarna skulle hem till middag så kom en av dom fram till Ebba, stack handen i byxfickan och gav henne en enkrona och sa "tack för att vi fick leka med dig" sen sprang han lite generat därifrån, jag tycker det var rätt så "gulligt" på något sätt...

Det Är Något Magiskt med såpbubblor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar