måndag, juli 27, 2009

Diskmedel och cigg

Jag kom på mig själv häromdagen, med en knäpp sak! (ja det var väl i och för sig ingen nyhet för er läsare att jag e knäpp ibland... Det har ni nog misstänkt ett bra tag nu...).

När jag för ett par dagar sen kom in i köket på jobbet efter att ha Chock-klorerat poolen i trädgården kommenterade jag en arbetskamrat som stod och diskade och hade lämnat Mikroskopiskt! lite diskmedelslödder kvar i ett hörn på ett fat att han nog borde skölja fatet lite till för det fanns diskmedel kvar... Ja Jag Vet! det Är helt knäppt! Han påpekade då mycket lugnt och pedagogisk för sin galne arbetskamrat (det är jag alltså) att diskmedel inte är farligt samtidigt som han sköljde fatet lite till för att göra mig glad eller kanske,,, lugn...

I precis det ögonblicket slog det mig att jag ju faktiskt röker (ja jag gör det fortfarande men har lovat mig själv och barnen att sluta, fan det borde jag kanske inte talat om här för nu kommer jag ju ha ögonen på mig, men försent för att tänka på det nu.) jo i alla fall så slog det mig att rökning antagligen är något mer skadligt än lite diskmedelslödder i hörnet på ett uppläggningsfat... ja Antagligen är det så...

Skrev ju om fixa idér i inlägget (Att göra saker på "rätt" sätt) 21 maj men glömde då min diskmedelsnoja, men nu vet ni det också...



Men hur många av oss är verkligen helt rationella, Egentligen?

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it. /Robin Williams




2 kommentarer:

  1. Ha ha.. det var jätteroligt. Och jag förstår precis din grej. Så är det ju!!! Ens egen skit och bagage har man ju nånstans redan accepterat och har ingen grej för. Måste även tillägga angående det med fixideer.... jag stör mig tom på min sambos bilkörning fast vi har automat nu...Han kör helt enkelt fel enligt mig. Kab liksom inte släppa det där... Fan!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, Stackars S. Men hur kan han köra på "fel" växel nu??? Vet han hur du tycker att man "ska" köra eller sitter du bara bredvid och klöser i instrumentbrädan? :-), Måste va lite svettigt och ångestskapande att ha dig bredvid sig om man hela tiden tänker, "gör jag rätt? gör jag rätt? gör jag rätt?)ha ha ha.

    Ha det bra och inga fler bänkar... lova.

    Kapten Nemo

    Ps. jag har säker ett tjog andra fixa idéer, kan ju göra en lista på dom vid tillfälle :-)

    SvaraRadera