tisdag, juli 14, 2009

Men...!!!! Här... Också!!!

Va hos mitt kära ex i eftermiddags (ja eftermiddags? klockan va väl typ 18, är det eftermiddag? Det är ju inte precis kväll i alla fall.) stackars er som måste stå ut med mina utläggningar ha ha. Nåja vi satt i alla fall och tog ett glas vin och pratade på hennes gigantiska balkong (jo jag är lite avundsjuk på den :-) ).

Det jag egentligen tänkte berätta är ju en liten historia om Ebba som inträffade idag, A (mitt ex) och flickorna var och badade idag i utomhuspoolen i närheten av där vi bor, det var helt tomt på folk och de tre badvakterna hade inget annat för sig än att stå o hänga vid kassan.

Clara och Ebba badade i den stora barnpoolen och mitt ex satt antagligen och läste Jane Austen eller Country Living eller nåt sånt... Plötsligt ser hon hur Ebba står och pratar med en av badvakterna, en ung flicka, mitt ex hör hur Ebba frågar henne.

"Om jag har mina armpuffar på mig!... Får jag bada i den stora poolen då??? (den stora poolen ÄR Djup och Ebba simmar ungefär lika bra som ett cementblock... fast i höst ska hon tusan lära sig)

Under den bråkdel av den sekund det tar för badvakten att dra in luft och fylla sina lungor med luft för att svara det lilla barnet hinner mitt ex (som alltid redan har lungorna fulla av luft) svara, ja svara... är kanske lite fel uttryck, snarare med hög stämma likt en agiterad furir på en kaserngård fylld med odugliga rekryter ropa över nejden,

"NEJ! det är inte ok att Ebba badar i den stora poolen"

A vet ju precis som jag att det bara är en tidsfråga i så fall innan Ebba glömmer sina armpuffar och hoppar i den djupa poolen utan armpuffar vilket inte skulle vara världens bästa idé med tanke på att cementblock och Ebbor antagligen simmar lika bra och sjunker lika snabbt...

Den något skrämda badvakten (jag klandrar henne inte för det...) svarar Ebba att "Nej det är inte ok att du badar i den stora poolen, din mamma säger nej.)

Det är vid det HÄR Tillfället Ebbas världsbild antagligen förändras radikalt och hon kommer till en insikt om sin mor (antagligen en smula smärtsam...)

Ebba säger...

"Men BESTÄMMER mamma HÄR... OCKSÅ!!!???"

Så nu förstår Ebba att Mamma bestämmer Även på badet!!! Inte bara, hemma, i parken, i centrum, hos mormor och morfar, på väg till o från skolan, på bussen... Mamma Bestämmer Överallt! Totalt världsherravälde!!!

Stackar Ebba i dag 14 Juli 2009 Insåg hon Sanningen...

Så här brukar Ebba se ut i närheten av vatten, armpuffar och cyklop.


I dag hjälpte inte ens hennes vackra mörka ögon henne i önskan om att bada i stora poolen, mamma regerar Världen...

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha!!! Det var ju sorgligt att hon änligen insåg vem som egentligen bestämmer, eller man nu ska se det ;-)
    Min son säger: -" mamma, du bestämmer inte över mig för jag är 5 år!".
    Och när jag säger: "Jooo, det gör jag faktiskt. När du flyttar hemifrån får du bestämma själv."
    Då svarar han: "-Men... åååå, det är ju om JÄTTELÄNGE!!"

    Jag är i alla fall glad för att han inte ska flytta hemifrån på ett bra tag!

    Låter mysigt med vin på balkongen, vi blir uppätna av alla mygg i vår trädgård så det blir att uggla inne med vinet...

    Ha det gott så ses vi snart!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, Ja dom små stackarna o "speciellt" vi män... :-D tror ju att vi blir fria när vi flyttar hemifrån!!! Men det vet vi ju att vi inte blir... (i alla fall inte om han/vi får flickvän... :-) ) Har du inte vågat tala om det för honom??? Stackarn...

    Ja Lilla Ebba blev ju faktiskt riktigt chockad ha ha ha.

    Jo det är riktigt skönt med myggfria balkonger för vin och prat.

    Ha det riktigt bra själv, jag är tillbaka i kabyssen på måndag!

    Kapten Nemo

    SvaraRadera