lördag, juli 04, 2009

Pannkakor och livet...

Jag lagade egna pannkakor till barnen för ett tag sedan, jaha vad är det med det då? Undrar ni säkert, Men för mig var det en rätt stor grej…

Innan var det bara flickornas mamma som lagar pannkakor, på riktigt åt dom, jag hade alltid köpt färdiga på ICA. Men så en lördag så råkade jag ha ägg hemma och inget att ge barnen till lunch!

Hade nån stans för mig att pannkakor gjorde man av ägg, mjöl o ”nåt sånt” . Vad ”nåt sånt” var tog jag reda på i Nya Annas mat (en bra kokbok) och så satte jag igång att röra ihop smeten, Men vänta nu lite grann… Hur intressant är egentligen det här att läsa???? (ja det behövs Minst fyra frågetecken). Nej! Det här var ett riktigt uselt och tråkigt inlägg!!!! Jag LOVAR att bättra mig!!! Men visar i alla fall några bilder av mina första pannkakor, för lite stolt var jag att jag lyckades och barnen sa att dom var goda…

Kapten Nemo ber Alla läsare uppriktigt om ursäkt för detta helt betydelselösa inlägg, det är nästan så att jag önskar att ”anonym” kommer med en fullt berättigad syrlig kommentar… men jag vet att det heter paleontolog nu i alla fall…

så här fina blev dom (ja ja, jag fiskar efter beröm men det är väl mänskligt?)

Fast i ärlighetens namn så såg dom första ungefär ut så här... En sorglig syn eller vad säger ni?...

Till något helt annat!

Jag vet inte varför, men den här låten berör mig…

Kanske för att den säger något om livet…

Att det är kort…

Att vi inte skall vänta för länge...

Med det som Är viktigt...



1 kommentar:

  1. Grattis till dina första pannkakor ;-)) Tycker pannkakan på bilden ser fin och god ut. Ska fota mina nästa gång, ja nästa torsdag hi hi hi

    SvaraRadera