fredag, juli 10, 2009

Reclaim the Streets

Även om Michael Jackson inte hör till det jag lyssnar på varje dag så har jag ju som dom allra flesta rätt många minnen med hans låtar.

Och det här tycker jag är en Äkta!!! Reclaim the Streets/City!!! Visar ju att man inte behöver krossa skyltfönster o slåss med polisen för att det ska vara fest! Det här blir man ju bara glad av och det är väl det som är meningen, Eller hur?



Jag har principiellt inget emot utomparlamentariska metoder (Nej Faktiskt Inte!) i många länder Är det enda sättet för att få demokrati, Kina o Iran är bra aktuella exempel men också t.ex. "gamla" Sydafrika, Argentina och Chile.

Det finns så klart undantag även i Sverige men då är det nästan alltid någon myndighet som fattat ett inhumant beslut att någon skall utvisas till förtryck, våld och/eller tortyr, då är det i mitt tycke Helt Acceptabelt att inte bara stillatigande se på.

Men det är skillnad på det och att vara sur på McDonalds och "storbanker" och gå ut på gatan och krossa skyltfönster, då har man det "lite" för tryggt och bra och ordet "bortskämd" dyker upp.

Slut, Frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar