fredag, juli 24, 2009

Ingen Blue-Ray i graven...

Dagens ämne, bisarr middagskonversation med en 6-åring.

6-åringar är en märklig skock varelser som vandrar på vår jord, inte riktigt småbarn men inte heller stora barn. Dom är någonstans mitt i mellan, i ett slags gränsland mellan litet barn och skolbarn.

I dag var jag och hämtade Ebba min alldeles egna lilla 6-åring hos mitt kära x A. Jag skruvade fast några saker som skulle skruvas fast hos henne. Eftersom A betraktar mig som ett levande verktyg enligt henne själv... "Nej jag behöver ingen verktygslåda! Jag har ju Dig!" består hennes verktygslåda av en liten hammare och några x-krokar... jag är mer välförsedd, har "några" verktyg till... Efter avslutat värv så åt vi lite middag tillsammans.

Ebba berättade under middagen att hon när hon blev stor skulle ha en fin trädgård. Eftersom både A och jag gillar trädgårdar tyckte vi att det var kul, och frågade henne om hennes trädgård.

Ebbas vision av sin trädgård visade sig dock vara lite annorlunda än vi först trott, det var inte så mycket rosenrabatter, fontäner, dammar, bersåer och vida gräsmattor hon hade i åtanke för sin trädgård...

Ebba förklarade glatt; "När ni är döda ska jag begrava er i min trädgård"

Jag måste erkänna att min gaffel med en bit senapssill stannade på sin väg mot munnen... jag frågade om det var så att Ebba tänk att gräva ner mamma o pappa i sin trädgård när vi dog???

Javisst tyckte Ebba och såg ut som om hon tyckte att det var rätt själklart och att min fråga var aningen korkad "och så skall jag bygga ett fint hus ovanpå era gravar" sa hon.

Alltså,... hade Ebba planerat att begrava sina föräldrar i sin trädgård och Dessutom!!! Bygga ett mausoleum!

Ebba förklarade vidare att jag skulle få med mig; "en tv och alla Star Wars filmer i graven så att jag hade nått att göra" jo det var ju snällt, Tack Ebba... jag frågade om jag kunde få en Blue-Ray spelare till filmerna? Ebba tittade på mig som om jag var skvatt galen och svarade "Blue-Ray??? jo det kan du ju drömma om..." Alltså ingen Blue-Ray för min del...

Mamma skulle få tv, Jane Austen filmer (Ebba fattade ju att A och jag inte kunde dela tv och dvd-spelare så vi skulle få varsin...) vidare skulle mamma få en massa rosor, madonnor, foton och levande ljus. Mitt x är katolik och Ebba tar viss hänsyn till detta verkar det som! Jag får nöja mig med Star Wars...!

Jaha... Vad säger man om det? Lite smickrande var det ju ha ha ha men jag undrar ändå lite smått vad Ebbas blivande familj kommer att säga om att ha mormor och morfar i trädgården? Dessutom med ett Mausoleum...

Passande "trädgårdsmusik"?



Slut, Frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar