måndag, augusti 03, 2009

Vatten i baljan

Mitt blygsamma balkongprojekt går vidare.

Igår sattes den förut så väldigt bruna (numera vita) "vedlåren/kistan" över baljan som fylldes med vatten av mig och flickorna. Ett fat med stenar och fossil kom på plats och genom ett borrat hål i botten på fatet mynnar slangen från pumpen och vattnet faller stilla ner på "stora stenen" och porlar nu rofyllt. Det sitter också två små batteridrivna LED-spottar under brädan för "kvällsbruk".

En del detaljer återstår bl.a. skall slangen upp till fatet döljas och lite annat småfix. men nu har vi vårt eget vattenporl på balkongen, flickorna tycker om det och det gör jag med, skönt och avkopplande att sitta och lyssna på.

Inget stort projekt och Definitivt Inget märkvärdigt men ett behagligt porlande blev det i alla fall.

Så här såg det ut för någon vecka sedan.

Kvällsbild, lite småfix, växter och så saknas fortfarande men det kommer.

I hårt och fult blixtljus, men nu funkar det i alla fall.


Har många gånger undrat när jag ser på inredningsprogram på tv varför inredare verkar hata kylskåpsmagneter?

Vad är det som är så snyggt med en kylskåpsdörr (eller frys för den delen) som gör att dom måste vara helt fria från kylskåpsmagneter? om man dessutom har barn så är det en helt naturlig plats att sätta upp teckningar, schema, info om skolutflykter och annat.

Och jag tittar mycket hellre på mina barns teckningar på kylskåpet än en vit dörr!!! Dessutom gillar jag några av mina magneter lite speciellt och tänker säkert skaffa fler vad än inredare och trender säger...

Slut, Frågor?

2 kommentarer:

  1. JAG blir imponerad! Men du har väl en "viss" förkunsap? Jag vill oxå kunna...dina flickor måste vara otrilt stolta som har en sådan händig pappa.

    God natt!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, men så märkvärdigt är det inte, men rätt mysigt. Har jag berättat att jag är en jävul på att bygga innerväggar o sätta in dörrar också...? ha ha :-)

    SvaraRadera