tisdag, augusti 04, 2009

Konstig sak med posten, Igen!

Min svärmor drabbas som oss alla av en mängd reklam från diverse bokförlag. Och idag som så många gånger förr kom det ett "så väldigt" personligt adresserat brev med ett som vanligt fantastiskt erbjudande...

Men förutom det vanliga glättigt bladen kom också detta!!! Vad fan ÄR DET??? Min svärmor har en hel låda full av slika tingestar och har ingen aning om vad det är!!!

Min kloka men något ironiska svärfar trodde att det nog var en från början bra och användbar produkt dessa bokförlag beställt från någon kinesisk fabrik men att det blivit något fel i designen vid produktionen och att det nu var en fullkomligt gåtfull och helt apart liten mojäng som dom ända skickade med. För va fan dom hade ju minst en miljon på lager så lika bra att skicka ut dom!

Det är alltså vi stackars mottagare av dessa märkliga tingestar som skall vrida och vända på dom för att försöka räkna ut vad fan vi skall gör med dom!!! Jo fingret passar ju här i hålet men vad ska jag göra sen då? Jag kan ju alltid klia mig lite på ryggen med den, men det känns ändå inte helt rätt, på något sätt...

VAD ÄR DET??? (jo bara tre frågetecken men det skulle ju lika gärna ha kunnat vara 300!)

VAD FAN ÄR DET??? HJÄLP!!!

Jo jag Vet! att föremålet till höger är en cigarettändare men den är bara där för att ge en liten uppfattning om skala...

Men Snälla svara på vad detta märkliga föremål Är, eller ge i alla fall någon kvalificerad Gissning!

4 kommentarer:

  1. En servettring så klart! Eller vad tror du själv?

    SvaraRadera
  2. Tack för gissningen! Men tror att det får vara dock-servetter då, den är ju rätt liten och vad har den vassa piggen där att göra i så fall? Men tack för bidraget till att knäcka gåtan med dessa besynnerliga föremål.

    SvaraRadera
  3. Jag vet :-) Nyfiken va?? Ha ha ha, den var ju lätt!!!

    Den är en apelsinskalare. Visste du inte att jag är ett levande uppslagsverk emellanåt ;-)

    Voff från Doghouse

    SvaraRadera
  4. Va!!!?? en apelsinskalare??? Är Du Säker??? Men varför i himmelens namn (fint gammalt uttryck... :-) ) skickar bokförlagen ut apelsinskalare till höger och vänster???!!! Citrusfrukter och böcker bör ju hållas på ett betryggande avstånd från varandar, ja åtminstone bör frukten i fråga hållas ifrån böcker med tanke på vilka outplånliga fläckar dom kan orsaka på boksidor... Konstig sak att skicka med speciellt som den kan verka så kryptisk om man inte Vet vad det är. Nu skall jag informera min svärmor om detta och be henne inhandla ett parti apelsiner tills nästa besök så att vi får testa denna tingest.

    Att du är ett levande uppslagsverk har jag under en längre tid misstänkt och nu också fått bekräftat! Tack Hundflickan!

    SvaraRadera