fredag, augusti 14, 2009

Kvällsdopp för orkidéer

Orkidéerna började se lite ledsna ut såg jag och alltså dags för bad. Det där om man bara skall doppa dom i 10 sekunder har jag aldrig brytt mig om, jag brukar ta fram två låga IKEA-baljor och duscha dom i svalt vatten (allt utom blommorna!) tills baljan är full och så kan dom gärna få stå där i nån timme eller om dom är riktigt torra (det ser och känner man på bladen, om dom inte är spänstiga utan lite mjuka eller till och med lite "skrynkliga" då är det hög tid för vatten!!) kan dom få bo i baljan i 5-10 timmar!

Nej dom dör inte, jag har haft mina nu i snart fyra år och dom blommar alla om regelbundet.

Dags att fortsätta städinsatsen i hemmet ett tag till, barnen kommer på måndag.

Slut, Frågor

2 kommentarer:

  1. Du ska få se mina, köpta på Ikea 4 mars 2009 blommar än helt sjukt stora blommor oxå. ikea sålde ut 79 kronor styck (ord pris 170) Kund einte tänka mig att det var någon bra kvalitè men är de bästa jag haft. Så har jag fått liv i två som är från juni 2006...gäller att ha tålamod med dessa blommor
    Bild inom kort på min blogg...

    SvaraRadera
  2. Även mina är från Ikea. Ser fram emot bilder.

    SvaraRadera