söndag, augusti 23, 2009

Jag har talticks

Jag har talticks… jo alltså, jag har ett ord som jag när jag talar fyller ut mina meningar med. Varför vet jag inte, för det är ju inte precis så att det skulle behövas, jag är ju inte direkt ”norrländskt” fåordig. Det vet de stackars människor som hört mig mala på om mer eller mindre oväsentliga saker.

Ordet är ”liksom” ett helt onödigt ord som jag bara kastar in lite hur som helst som om hjärnans talcentrun var på kafferast och inte så där speciellt intresserad av att göra något åt saken, inte just då i alla fall. Vanligast verkar det vara när jag blir engagerad i något och vill vädra mina för värden ovärderliga åsikter, eller kanske inte så ”ovärderliga” om man frågar mina stackars konversationsoffer…

Funderade ett tag på att bära en badge (mindre metallknapp med budskap, åsikt eller uppmaning tänkt att bäras på klädesplagg) eller trycka upp en t-shirt med texten ”slå mig om jag säger liksom” men insåg att jag antagligen skulle vara död inom två dagar om nu uppmaningen skulle verkställas varje gång jag yttrade detta lilla onödiga ord.

Så tills vidare får jag väl liksom försöka hitta en annan lösning på detta beteende.

Slut, Frågor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar