tisdag, augusti 18, 2009

Tisdagskväll

Tisdag kväll och på torsdag börjar skolan igen för flickorna.

Ebba började fritids förra veckan men i går kväll när hon skulle lägga sig sa hon att hon var "FRUKTANSVÄRT SJUK!!!". Hmmm??? jag kände på hennes panna och den var LITE...! varm typ 37, 8... och hon hade stoppat hushållspapper i näsborrarna för att det var så mycket snor som rann enligt henne.

Ja ja vad skall man göra? Uppenbarligen var hon ju enligt henne själv bara en hårsmån från total Ebola! så jag lät henne vara hemma med mig och Clara idag, Clara skall ju inte gå på fritids mer så det var ju inget problem att Ebba också var hemma om hon nu kände för det och hon får vara hemma från fritids i morgon också. Men på Torsdag så börjar skolan på riktigt och då är det uppställning vid cyklarna kl. 08.45 som gäller för dem Båda... :-)

Ibland glömde Ebba hur sjuk (och nära döden) hon var i dag och skuttade glatt omkring här hemma. Men när jag frågade hur det var? så blev hon så akut o plötsligt jättedålig o likblek och släpade sig runt under mycket suck o stön, Ha ha ha ja, jag älskar min lilla hypokondriker...

Som tur var så kunde hon hjälpa till vid middagsmaten trots svåra smärtor och yrsel...

Ebba rör runt i vad som skall bli ungsrostad potatis. (det receptet finns på bloggen om ni nu undrar vad det är)

Så här skall Falukorv se ut, lite lagom knaperstekt runt om och vacket gyllenbrun. INTE som vidbrända pessar... (eller heter det "pessarer" i pluralis?) som det blir o man steker på för hög värme. Stek på max halva maxvärmen och vänd och passa dom små Falubitarna så duger det som människoföda.

Ett Fantastiskt självporträtt som Ebba gjorde i "nollan" och nej det står inte EGGA! det står EbbA med lite blandade versaler och gemena bokstäver, men va tusan? Jag tycker det Är ett Fint Självporträtt!

Slut, Frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar