onsdag, augusti 19, 2009

Tisdag, dags för klippning igen

Ebba klippte mig under stor munterhet och sång i går kväll. Hon vill ju bli antingen frisör, bonde och ha en massa anställda för hon har insett hur jobbigt det är att ta hand om allt själv... Djäkla unge säger jag ha ha ha. eller så vill hon så klart bli prinsessa... ja ja hon är ju trots allt bara 6 år.

Clara vill bli forskare (oklart tills vidare i vilken diciplin?) eller författare, ett tag ville hon jobba på McDonalds men det var nog bara för dom gratis hamburgarna tror jag? Nåja dom får bli vad dom vill så länge dom blir lyckliga.

Ebba klippte med maskinen för allt vad tygen höll...

Och började nån stans långt ner på ryggen, men där har jag ju faktiskt inget hår... Kände mig som ett får i fållan men hon var glad och sjöng muntra sånger samtidigt som hon sa "Pappa jag tar lite kors och tvärs ok?" Javisst min älskling sa jag, ta lite kors och tvärs du...

Clara kom in på slutet när Ebba tröttnat och avslutade klippningen under stort allvar och precision...

Jo jag har nu börjat vänja mig vid mitt nya utseende och ryggar inte längre vid spegeln som en skrämd häst när jag ser mig själv på morgonen.

Just det, Ebba har börjat tjata på mig att hon vill att jag tatuerar mig! Ja det har jag ju tänkt på själv också men jag frågade henne varför hon tjatade om det i stort sett varje dag??? Hennes svar var att: "Jo pappa för när jag är 18 år vill jag att du ska va den coolaste gamlingen som finns...!!!" Ha ha ha, ja om 12 år så lovade jag Ebba att jag ska va den coolaste "gamlingen" som finns!!! :-D

Slut, Frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar