måndag, augusti 10, 2009

Förbannad!

Nu när jag skulle lägga upp videon med Apocalyptica här under så kopierade jag den gamla länken jag hade från tidigare, men då visade det sig att den inte längre var tillgänglig från Youtube för att det var nåt med upphovsrätten!(videon har tagits bort på grund av brott mot användarvillkoren) men va fan! det är ju inte precis som om jag skulle sno den och sälja den i milliontals exemplar på nätet eller i någon mörk gränd i gamla stan och sedan köpa en privat ö i Söderhavet!

Fattar inte riktigt detta hysteriska bortplockande av originalvideos från Youtube? Det är inte första gången det händer och så ofta står det "inbäddning inaktiverad på begäran"... Men va fan tror dom? att dom ska gå miste om pengar??? i stort sett Alla Kents låtar är inaktiverade! Svälter dom? Vad är det frågan om? Om man visar artisters musik och videos på bloggar svälter dom ihjäl då? Tror inte det...

Blir bara så djävla trött... Trött på girighet...

2 kommentarer:

  1. OH känner precis samma sak. Lägger ofta upp klipp på min blogg, men någorlunda ofta krånglar det. Som dig nemo blir jag sur.

    SvaraRadera
  2. Enda säkra sättet vekar vara att lägga upp lite halvtaskiga kopior eller konsertvideos men det är ju inte det man alltid vill bjuda sina läsare på. Jag fattar uppriktigt sagt inte på vilket sätt dom tjänar på att inaktivera inbäddning? Det är ju mer ett sätt för musiken att nå ut och den finns ju ändå där på Youtube så jag förstår det faktiskt inte.

    SvaraRadera