fredag, augusti 14, 2009

På väg till badet

Ibland blir jag glad över vad som kan verka småsaker, men så är det.



Cyklade med flickorna på väg till badet för ett tag sedan förbi denna bänk i närheten av var vi bor. Såg en lapp på bänken och blev "så klart" nyfiken. När jag läst lappen blev jag bara spontant glad och vi hade en fin dag vid poolen.



Det är så skönt att se att det finns människor som är hederliga och dessutom tar sig tid att hjälpa någon dom inte känner, trots att det innebär en del eget arbete. Ja såna "småsaker" gör mig glad och det var inte min kamera men jag gissar att kameraägaren blev tom lite gladare än jag...

Slut, Frågor?

2 kommentarer:

  1. Det är inte ofta man ser sådant. Nu när vi var på semester var mjölken i husvagnen slut på morgonen och kiosken var stängd (kl 08:00) barnen vill eha oboy. Då kom det fram en snäll tant till min svärfar och gav han ett paket mjölk, han sträckte fram pengar.
    - Nej det behövs inte, bara du gör så här mot någon annan.

    FINT!

    SvaraRadera
  2. Ja det var det verkligen,jag tror att sådant kan sprida sig, hoppas det i alla fall.

    SvaraRadera