lördag, augusti 08, 2009

På marknad med barnen

Det var ju några dagar sen jag hörde av mig, men nu så. Flickorna och jag förflyttade oss ca. 37 mil söderut i torsdags, en bussresa på ca. 4,5 timmar och nu är vi hos farmor och farfar. Barnen stortrivs och idag var vi på lördagsmarknaden och fyndade :-)

En liten bildberättelse från förmiddagen.

Vissa tar igen sig i förebyggande syfte, klokt... (farfar i hängmattan)

Så Mycket att se! Var ska vi börja? Hitåt tror jag!

Kläder i mängder och naturligtvis REA precis Överallt...

Få se nu... Här är visst något snyggt!

Ja... Den verkar ju bra.

Hmmm. Kanske lite stor?

Och så klart böcker för alla smaker o intressen.

Nu är vi på "fiskdelen" av marknaden, gillades inte riktigt av alla...

Nu har Ebba hållit andan i 2 minuter!

Ebba förhandlar om priset...

Här var vi ett "bra tag" kan man säga. Clara försöker välja.

Så mycket att titta på!

Så mycket att prova...

Svårt att välja.

Ebbas val (till slut :-))

Och Claras.

Ebba hittade JÄTTESTORA blåbär!!! Konstigt???

Då var det dags att gå hem... tyckte Ebba

Slut, Frågor?

5 kommentarer:

  1. Vad fick de till slut?

    SvaraRadera
  2. Söta barn du har. Finns det bilder på dig någonstans?

    SvaraRadera
  3. Dom fick två ringar var, dom som man ser (lite otydligt kanske) bland dom sista bilderna och så varsin polkagrisstång, kyckan var total ha ha.

    Ja nu finns det bilder på mig...

    SvaraRadera
  4. Oh vilka fina bilder ;-)) vart i Sverige befann ni er någonstans?

    SvaraRadera
  5. Vi var i Jönköping, mina föräldrar bor där sedan ett antal år tillbaka. Varje vecka är det lördagsmarknad på ett stort torg/parkering i stan.

    SvaraRadera