lördag, juni 27, 2009

Tillbaka från landet

Nu är jag tillbaka efter en liten avstickare till Åkersberga/Margeretelund, jag har varit där med barnen och hälsat på mormor och morfar (mina f.d. svärföräldrar alltså, men som min svärmor sa, svärföräldrar är man nog alltid oavsett skilsmässor, ungefär dom Amerikanska presidenterna alltså. Jo så är det nog…).

Barnen har lekt och min svärfar och jag har påbörjat ett rätt omfattande staket- och spaljébygge. Först skulle en tujahäck grävas upp, virke inhandlas (ca. 250 meter 19x95 mm. + en massa annat stolpvirke m.m.). Vi hann i alla fall en bit på de tre dagar jag o min svärfar slet i solen. Om en vecka så åker vi dit igen o avslutar projektet.


Häcken skall bort och så byggde vi en ny stödmur.


Ebba hjälpte mormor som "miniträdgårdsmästare" lägg märke till den mycket ovanliga blå bergsvallmon bakom henne!


Nu är hela den gamla häcken uppgrävd och borta


Många meter plank är det att måla... jag idkade tidsstudier på min svärfar och hur fort han måste måla, 480 sekunder per planka... ha ha, en gammal projektledarskada som jag har. här ligger han efter tidplanen jag gjort.Jag grävde upp buskar och låg SÅ Klart Före tidplanen... Eftersom jag gjort tidplanen :)


Clara o Ebba hjälper mormor med att ta bort ogräs OCH alla plintar o stolpar på plats!


ja du Tina, du var ju inte till någon större hjälp ha ha.vilket skönt liv att vara hund...


Fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar