tisdag, juni 16, 2009

Miserere

Det här är bland det vackraste jag vet. Jag minns så tydligt när jag hörde det första gången. Det var 1986 och jag satt på skolan sent en natt för att bli klar med ett projekt (jag gick på Arkitektlinjen och vi satt ofta på nätterna i skolan för att hinna bli klara), jag hörde plötsligt det här ur radion och kommer ihåg att jag bara släppte pennan och blundade. Det tycker jag ni också skall göra, i 12 minuter, bara blunda och lyssna… Sätt på er ett par hörlurar om ni har.
Och om ni någon gång skulle ha svårt att somna så lyssna på det här i mörkret… det finns nog nästan inget mer rogivande.

Tyvärr har jag inte hittat en hel o fullständig version så ni är tvungna att starta två videor för att höra slutet också men på nätet hittar ni säkert en mp3:a med hela stycket.

Allegri - Miserere - Part 1 - Tallis Scholars



Allegri - Miserere - Part 2 - Tallis Scholars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar