torsdag, juni 11, 2009

End of the duschdraperi story

Så fann jag till slut mitt duschdraperi… och det låg Inte i förrådet! Så klart låg det under min säng, jag gjorde en ”mental” rekonstruktion av min långa städnatt och kom då på att jag städade badrummet precis innan balkongen och ergo! Alltså låg mitt duschdraperi innanför det från balkongen jag lagt under min säng! Ni måste ju vara helt fascinerade av allt spännande som händer i mitt liv! Eller hur…? Men jag vet i alla fall en läsare som ville veta om jag hittat mitt draperi… så det här är för dig….!


På plats igen!

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha jag har oxå undrat. Du är rolig du, under sängen???

    SvaraRadera
  2. Under sängen... Så Klart!!! :)

    Skall bespara er historien om när Claras fröken bad mig att få tillbaka C:s Nationella prov häromdagen. En liten bunt papper i en blå plastmapp... DEN Låg i förrådet i en kartong med 40 kilo andra "viktiga" papper, eller kanske inte Så viktiga egentligen..., ja förutom det nationella provet som skulle skickas in till "högsta skolstatistikövermyndigheten" för att utgöra ett mikroskopiskt fragment i vår nations samlade statistik över precis allt från hur lågstadieelever presterar i skolan till vad vi äter till fredagsmyset (naturligvis sökbart i skilda kategorier för; ålder, kön, bostadsort, hushållets samlade årsinkomst, utbildning, familjesammansättning, bostadsform, etc, etc. Jag vill ju så gärna veta vad en tvåbarnsfamilj i Borås som bor i radhus och har en samlad bruttoinkomst på 550.000, en tresittssoffa från Mio och en två år gammal 42 tums plasmatv äter i soffan en helt vanlig fredag...

    Nåja, jag hittade provet och skolfröken såg så lättad ut när hon fick det av mig i fredags.

    Min egen lärdom av detta är att jag måste börja slänga papper som jag Vet (eller åtminstone borde Förstå) att jag inte någonsin kommer att behöva titta på igen och därför spara. Men kanske är jag inte helt ensam om att spara "kanske-bra-att-spara-för-säkerhets-skull-papper"...?

    SvaraRadera