lördag, juni 20, 2009

Midsommar

Midsommarafton, eller nu är det visst redan midsommardagen… Det har varit två riktigt bra och trevliga dagar eller kanske rättare sagt kvällar för jag har jobbat både igår och idag, inget fel med det egentligen för jag har som tur är roliga och bra arbetskamrater.


Igår var jag hos en riktigt god vän och tillika arbetskamrat på middag, vi var ett stort och muntert gäng arbetskamrater som blivit bjudna hem till honom, mat, ostar och vin fanns i ett generöst överflöd och det blev en storartat glad tillställning, mitt vinglas var dock Väldigt stort och fylldes vänligt på i en även för mig snabb takt hmmm, hoppas jag skötte mig någorlunda bra… men roligt och trevligt var det!!! Tack Alex!


Och idag (igår) Midsommarafton. Efter jobbet så cyklade jag till en av mina absolut bästa vänner för att ta ett par öl på hans balkong, vi sitter där som Arne Anka och Krille Krokodil, talar livets allvar och så klart bara en massa strunt (men det har ni nog märkt är en specialitet som jag behärskar till fullo). Hur som helst så var det en riktigt bra avslutning på midsommarafton. Vi har inte riktigt kommit på vem av oss som är Arne och vem som är Krille men antagligen växlar det… det viktiga är att vi kan sitta där som två seriefigurer och bara vara sig själva utan några som helst ”masker” det är skönt med sådana vänner.Tack C!

2 kommentarer:

  1. Låter som du haft en bra midsommar och vinet gott ;-))
    Skönt att ha så goda arbetskamrater, lite avis faktiskt.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Ja det är sant, bra och roliga arbetskamrater/vänner är Verkligen något att vara Tacksam för!

    SvaraRadera