måndag, juni 08, 2009

Jakten fortsätter

Kaos är inte nödvändigtvis det samma som oordning, det är bara, en ”annan sorts” ordning. I det som till synes kan verka sakna all ordnad struktur finns ibland, en dold ordning.

Objektens geometri, fragilitet (ömtålighet), massa samt hänsyn till något så irriterande som gravitation är några av de faktorer som ordnat denna harmoni av logisk struktur och precision.


Här i detta logiskt strukturerade förråd tror jag att mitt duschdraperi ligger och lurar, antagligen har det krupit långt in och ner mot botten av förrådet.



Klar att börja leta. Jag är inte en speciellt försiktig typ av naturen men tycker det är viktigt att klä sig rätt för situationen. Här är jag tillsammans med min djärva mekaniske kamrat HUGO (Helt Utan Godtycklig Oro. Själv påstår han att det betyder Hydraulik Utan Gränser Olé, men han har så många konstiga idéer…)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar