söndag, juni 28, 2009

Jag har begåvade vänner.

Pratar just nu med en god vän i telefon och han visade sig ha 2p i osteologi, jag blir vederbörligen imponerad!!! Tydligen ligger osteologiska forskningslaboratoriet i de gamla stallarna vid Ulriksdals slott och dom har enligt honom en helt knäpp samling av skallar med diverse defekter av medisinsk art och mindre nogräknade objekt från 1900-talets början.
Nu är det dags att avsluta samtalet så jag hinner ner till OKQ8 macken och köpa mjölk till morgonkaffet...

2 kommentarer:

  1. Hej Nemo!
    Nu äntligen har jag hittat hit till ditt kök :-) Kanske hittar jag recept på några av de goda saker du tillagat och bjudit på genom åren... Kul att läsa om dina tjejer, de verkar ha ärvt en hel del skarpsinne från dig!

    På återseende!
    Hundflickan

    SvaraRadera
  2. Hej Hundflickan, Kul att du hittade hit.

    Ja här finns ju både burritos och en del annat i skafferierna…

    Mina flickor är ju en ständig källa till glädje o knäppa samtal… Ja som alla ”ärliga” föräldrar vet så är det ju förståss inte ”bara” glädje och rosenskimmer med barn hela tiden… Men tillräckligt ofta för att man inte ska vilja byta dom på Blocket mot 4 säckar ris och en utegrill.

    Deras ”skarpsinne” är det nog inget större fel på men ibland undrar man ju lite hur långt i förväg dom egentligen planerar? Ebba sa till mig för ett tag sen;

    ”Pappa… När jag blir stor när jag får ungar så ska jag fixa en barnvakt så jag kan åka på semester och få lugn och ro…”

    Ja ja vad ska man säga då?

    Vi hörs och det kommer fler recept.

    Over and out

    Kapten Nemo

    SvaraRadera