onsdag, juni 03, 2009

Lost and found

Nu letar jag efter allt jag städade undan inför visningen, varför inbillar man sig ens att man skall komma ihåg var man la allt? I vilken kartong, i vilken kasse, i vilket skåp… just nu letar jag febrilt efter duschdraperiet! Hittade mina hörlurar till tv:n i Claras strumplåda… Men det var ju rätt enkelt att komma på, kändes rätt självklart att det var där dom var, nu så här i efterhand…

Clara fyllde 10 i lördags. Började med sedvanlig ”skönsång” av lillasyster och mig vid 07.30-tiden, bakelser med tårtljus, presenter m.m. sen var det dags för pannkakstårta vid 12 hos mamma och därefter hade Clara stor blockflöjtsavslutning kl.15 i Rönninge by, alla musikskolor i Täby var samlade och spelade på olika scener och uppträdde med olika instrument.

Jag befarade (felaktigt visade det sig) att ett 30-tal blockflöjter kanske inte skulle vara den musikaliska höjdpunkten i mitt liv men det lät Riktigt Bra och alla spelade samma melodi och dessutom samtidigt, så det blev en väldigt fin konsert! Dagen avslutades med tårtkalas med syskon, släkt och vänner, på det hela taget en bra dag (för att citera Ture Sventon).

2 kommentarer:

  1. Jag ser egentligen inte vad det stora problemet är med att du inte hittar duschdraperiet. Ta bara alla gamla McDonaldsleksaker du hittade innan städningen och bygg upp en solid mur kring duschen ska du se att det blir både snyggt och välfungerande.

    Den stora frågan är dock varför du gömde undan duschdraperiet innan visningen. "Nej, vad i självaste...?! Här hänger visst ett duschdraperi. Hit kan man minsann inte flytta!" är tydligen ett högst tänkbart scenario.

    SvaraRadera
  2. Hej Crack Lucy

    Att bygga en solid mur av gamla McDonaldsleksaker låter ju i och för sig som ett mycket tilltalande förslag. Dock ser jag några, inte stora (alltså små), men ändå brister i ditt förslag Lucy.

    På vilken sida om solid mur skall man/jag stå vid uppförandet av sagda mur? Insida eller utsida? Om jag står på utsidan kommer jag inte åt duschblandare och förväntad vattenstråle och förblir torr och oduschad… utebliven duscheffekt alltså.

    Om jag står på insidan av murbyggande kan jag duscha som tänkt men sen då…? Då står jag ju där utan handduk och kommer ingenstans, för det vet ju alla att solida murar av gamla McDonaldsleksaker är ju inget man river ner så där hur som helst!!! Och jag vill ju inte missa Criminal Minds på torsdagar… hur duschad och nytvättad jag än är.

    Som jag sa bristerna i ditt förslag var inte så stora men ändå något att ha i åtanke innan bygget startar. Tror nog jag fortsätter min jakt på draperi, men ett stort tack för ditt kreativa och finurliga förslag!

    Varför jag överhuvudtaget tog ner det? Ja du har rätt det är nog snarare det som är den s.k. pudelkärnan (har pudlar kärnor förresten? Och är det bara pudlar som har det?). Jag tog nog ner det i ett obetänksamt ögonblick orsakat av sömnbrist (tror kl. var vid 04-tiden, minns att solen precis hade gått upp) och överdriven omsorg om besökarna. Man vet aldrig om det kommer någon med duschdraperifobi, sånt kan man aldrig veta… Med du har rätt, det var lite onödigt och nu står jag här utan en aning var jag gömt det. kanske dyker det upp som en glad överraskning när jag öppnar nåt skåp eller låda, jag får hoppas det.

    Heter du förresten Crack i förnamn? Tufft! Om jag får ytterligare en dotter ska hon nog få heta Crack! Eller möjligtvis Lucy (som den gamla Beatleslåten, tror jag skippar ”in the sky of diamonds” blir lite för lång och så tror jag inte myndigheterna skulle gå med på det? Metallica går tydligen bra men där tror jag vi nått en slags gräns…)

    Kapten Nemo

    SvaraRadera