onsdag, september 02, 2009

Skor och taktiska kärnvapen

Onsdag kväll, flickorna sover gott i sina sängar och jag har just inget spännande att berätta, jag stack mig på en nyvässad blyertspenna så blodet sprutade, men det var väl det mest dramatiska som hänt idag...

Jo jag var också hos min husläkare i eftermiddags för att visa upp några födelsemärken som jag ville ta bort och hade hoppats på att han skulle kalla in en massa ivriga AT-läkare så att dom i samlad grupp och med slipade skalpeller skulle kunna ta bort så många som möjligt på kortast möjliga tid enligt principen, the more the merrier... Men tydligen funkade det inte så. Fick en ny tid om två veckor i stället... ja ja då får det väl bli så då.

Var inne på Facebook i kväll och gjorde ett dussin peronlighetstester, och vet nu en hel del mer om mig själv... men vet fortfarande inte vilket kaffe jag är...

Har tänkt lite på bloggar och "bloggstjärnor", Blondinbella (men enligt vad jag såg på hennes blogg så kanske hon borde byta namn till "Brunettbella nu?) är en bloggstjärna, konstigt egentligen för hon har ju just inte så mycket att säga egentligen (inte för att jag själv har så mycket mer! Det Vet jag ha ha), idag visade hon en bild på ett par skor och skrev 2!!! rader och fick raskt 177 kommentarer!

Eftersom det var så kort så kan jag ju presentera inlägget i sin helhet här också, så här lyder det;

"Ett litet smakprov på min outfit ikväll .. Nu ska alla vi tjejer till sminkstudion och bli fixade! Bloggar innan vi tjejer drar till Make Up Stores fest ikväll!"

Några axplock av kommentarerna;
  • "Fina men skulle vart ännu finare med målade tånaglar. Hoppas du får en rolig kväll!" (Va snällt att komma med pedikyrtips tycker jag... Jag antar att det var menat så eftersom skorna inte har några tånaglar.)
  • "SJUKT snygga skor! Då kommer du träffa på kenza ikväll ^^" (Suck...)
  • "Hej bella! Har aldrig chansen att skriva först! Skulle inte vi kunna ha en blogg träff. Känner att jag skulle behöva det. Bor i Stockholm, Solna. Hoppas verkligen Bella! :D Kram på dig! Hör gärna av dig på min mail om det går eller inte, för annars tar jag det som att du ignonerar mig och jag vill inte det! PUsss" (Stackars "Tuba" som skrev det här för jag tror faktiskt Blondinbella är så helt ointresserad av en bloggträff med Tuba... Och skiter i om hon känner sig ignorerad!)
  • "fruktansvärt fina skor , är helt galen i skor." (Så klar du är, och nu vet hela världen det också, men jag känner hur jag fullkomligt skakar av information overload...)
  • Önskar att jag med hade kunnat ha höga skor men nu är det så att jag har en pojkvänn som bara e en centimeter längre än mig :(" (HA HA HA den här tycker jag var så fruktansvärt kul!!! Stackars Linn som skrev den kommentaren! Skrattar hjärtligt... Men Stackars Linn...)
  • "nja duu har konstigA föter" (Men vem fan har inte konstiga fötter...???? Gnällspik!!! och ny mening inleds med STOR bokstav inte sista bokstaven i ett ord, däremot stavas fötter rätt ofta med två t! Och du med ett u)
  • "men gud helt galet snygga! skulle du inte kunna säga va du köpt dessa? hur läcka som helst ju!" (Stor bokstav i början av menig för Helvete!!! Och sluta ställa frågor till Blondinbella, hon kommer i alla fall inte att svara)

Ja så här håller det på i 177 kommentarer om ett par djävla skor!!!

Låter jag bitter och avundsjuk? :-) Hmmmm, ja antagligen är jag lite avundsjuk på 177 kommentarer för två rader ha ha. Men hur skulle man hinna svara på alla dom?!

Men så här är det nog, Blondinbella är en låtsaskompis för tusentals unga människor (mest flickor antagligen) som vill vara som hon och som vill vara hennes kompis. Och när man läser kommentarerna så verkar rätt många faktiskt tro att de är hennes kompis på riktigt, lite sorgligt är det. Men Blondinbella har ju verkligen hittat en målgrupp som vill läsa om Exakt precis det hon skriver om och det får man ha den största respekt för! Sorgen skulle säkert vara stor och helt äkta i många flickrum om hon slutade blogga.

Så här är det tror jag.
Om jag skrev här på bloggen att jag just nu håller på att bygga en liten atombomb i mitt kök... Så skulle jag få Max tre kommentarer varav Minst två skulle vara från min mamma som skulle förmana mig att vara försiktig så jag inte spillde något vapenplutonium på köksbordet för det blir så fula fläckar som nästan inte går att få bort.

Den tredje (som stilistiskt hämtat inspiration från Blondinbellas kommentatorer) skulle kanske säga något i stil med;
"Men tänk på alla små fåglar o kanntareler o natuuuuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och det är Faktiskt inte spesielt snällt att detånera taktiska kärnvapen i Täby nu när centrum skall ha öppet till kl. 18.00 på söndagar o allting!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är faktiskt riktigt As taskigt......................................
(Astaskigt heter det och det ÄR ETT ord men denna typ av kommentatorer är och förblir notoriska särskrivare!!!) tyker jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" (dessutom använder dom sig ofta av alldeles för många punkter och utropstecken för att markera sina ståndpunkter.

Nu är det ju inte så att jag bygger ett litet taktiskt kärnvapen i mitt kök om ni nu skulle undra (det var bara ett exempel på hur responsen blir olika på olika bloggar). Jag är så klart glad över att överhuvudtaget få kommentarer eftersom jag för det mesta skriver om egentligen Absolut Ingenting! Och hur kommenterar man det egentligen?

Men snart får det nog bli ett skoinlägg till här i mitt kök, så håll utkik efter,


Eller möjligtvis...

Slut, Frågor?

4 kommentarer:

  1. Jag dööööööööör, fan vad kul och läsa.

    SvaraRadera
  2. Nej men snälla S!!!! Dö Inte!!! För du är ju i princip nästan den enda som kommenterar min blogg!!! (Nej jag har INTE glömt er Sourlady och Hundflickan och "Anonym" vem du nu än är, jag är Tacksam!!! för era kommentarer Också, bara så ni Vet!!!)

    Och så finns det ju det märkliga syskonparet??? Crack Lucy och Crack Mango som kommit med några utförliga och begåvade men dock lite märkliga kommentarer, ni får också gärna höra av er mer... ha ha ha.

    SvaraRadera
  3. Ha, ha - tack för eftermiddagens bästa skratt. (Det som är lite elakt ... förlåt elackt)

    SvaraRadera
  4. Hej Camilla (Cam illa), lite elakt är ibland rätt befriande...
    För här går man ju runt hela dagarna och försöker vara "snäll", ja eller i alla fall inte dum o elak mot människor man möter.

    Men det orkar man/jag ju inte i all oändlighet! Någonstans så måste ju "the dark side" få utlopp annars skulle jag nog antagligen bli totalt knäpp (inte som nu då, bara lite halvknäpp) så jag kommer absolut att fortsätta vara elak, då och då... :-D !

    SvaraRadera