måndag, september 28, 2009

Badmintontrauma


Hämtade Ebba för drygt en timme sedan, när vi höll på att låsa upp våra cyklar så säger Ebba plötsligt:

Vi har spelat badminton idag...

Ja, va kul sa jag, för det trodde jag det va.

Jag vill aldrig spela badminton mer!

Va? Varför då?

Vi spelade Slem!

Slem???? Spelade ni slem???

Ja...

Vad är Slem???

Det är som Bläckfisken, Sa Ebba som om det skulle förklara allt...

Bläckfisken???

Ja fast om man står still så blir man självkullad!!!

Jaha?

Och då DOG man!!!

Dog man!!!

Nej man blev förvandlad till sjögräs!!!

Oj då... sjögräs...? Ok, ska vi åka hem nu? Det blir pastasallad till middag. sa jag för att muntra upp min numera för tillfället badmintonhatande dotter.

Jag minns kanske fel men på min tid var badminton lite annorlunda, tydligen har sporten utvecklats en hel del utan min vetskap. Men jag förstår Ebba, jag skulle inte heller vilja bli självkullad varje gång jag stod still och dessutom bli förvandlad till sjögräs...

Bäst att börja med pastasalladen nu...

Slut, Frågor?

6 kommentarer:

  1. Ha ha.. jag vet!! Har en klätterställning med armgång på skolan jag jobbar på... Man tänker ju att det är väl vanlig armgång med vem som är snabbast eller vem som kan hänga längst osv...
    Men de har alla möjliga olika "Spel"... Som fotboll, staffet, sjuan, hockey osv. Detta leder såklart till oändligt många konflikter. De vill inte spela just det spelet, man fuska för man sa inte vann på just det stället man skulle säga vann..

    Suck... brukar dra mig för att gå dit och ignorera att just den klätterställningen finns på gården... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja så är det... För varför skulle någonting vara så självklart och enkelt som "snabbast" eller "hänga längst" när det går att krångla till???

    Vissa barnlekar får ju t.o.m. cricket-regler att framstå som helt banala och totalt självklara...!!!

    Ja du Sourlady jag tycker du skall fortsätta undvika denna del av skolgården där läget verkar lika avslappnat som vid gränsen mellan Nord- och Sydkorea... Kanske måste man ändå då och då skicka in någon fredsbevarande styrka till armgångsställningen om situationen hotar att övergå från kallt krig till öppen konflikt.

    Men håll dig i det längsta undan från dessa lekar med helt obegripliga regler som dessutom ju ofta kan ändras under spelets gång!!!

    SvaraRadera
  3. Jag lämnar den del av skolgården till surtanten... så hon gillar mig ännu mer!! ;)

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha, ja det är ju helt rätt!!! Låt Surtanten ta hand om den klätterställningen för hon upplever sig säkert som FN:s fredsbevarande styrkor och Läkare utan gränser på en o samma gång!!! Och kommer så klart att känna sig extra kärleksfylld mot dig av just detta!!! :-D

    SvaraRadera
  5. Neeeej vem vill bli självkullad varje gång och desutom bli förvandlad till sjögräs, Skulle oxå hata badminton. Du får väl ta med Ebba till badmintonhallen ;-))

    Blir nyfiken på pastasalladen, recept tack?!

    SvaraRadera
  6. Hej min blogg etc. dvs hej S länge sen du var här tror jag? Vet inte om Ebbas traumatiska badmintonminne går att bota så där i brådrasket... Sjögräs låter lite skrämmande tycker jag!!!

    Pastasalladen är ju som en vanlig men jag har alltid min specialsås på och det är det som gör det! Och receptet på den har jag lagt upp här på bloggen "varsågoda min hemliga sås" i juni var det.

    Hade bra S och träna inte "för" mycket. Kroppen behöver lite tid för återhämtning också!

    SvaraRadera