tisdag, september 01, 2009

Kvällens videor

Martin Stenmarck, Nästa dans. En sång han skrivit till sin mamma som under hans uppväxt var en orolig själ och långa tider intagen på psykiatriska kliniker, vet man det så får just denna låt en helt annan mening och innebörd.



Hela Love hurts med Nazareth för att den är så bra och för att det är så sant... Kanske inte den allra bästa videon men det finns ingen originalvideo som jag kunde hitta så detta är "Firewhispers", en ung flickas egna tankar i videon som vi ser, men nog är det så...

2 kommentarer:

  1. Martin Stenmarcs låt fick verkligen en annan menning i mina öron.Du ser man lär sig något nytt varje dag.

    Natti natt

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, vissa låtar behöver lite bakgrundsfakta för att man skall förstå dom helt o fullt.

    Och det var samma sak för mig, när jag hörde bakgrunden till denna låt av Stenmarck så blev det plötsligt en av hans absolut bästa tycker iaf jag, en självbiografisk naken o utlämnande bild från en säkert så väldigt jobbig barndom.

    Och så är det antagligen också med så mycket annat runt oss, vi har så lätt att fördöma och ha åsikter om människor utan att veta hela sanningen.

    Hoppas du får en bra dag idag.

    Kapten Nemo

    SvaraRadera