tisdag, september 08, 2009

Det där med skor...

Nu kommer det att handla lite om det oerhört populära ämnet skor...!!!Vad denna ädelsten har med det att göra kommer ni att få reda på längre ner...

jag gjorde en bild-google-sökning på shoes och fick 48.000.000 träffar...

(Parantes, eller kallade stickspår, avvikelse från ämnet eller vad tusan ni vill men ni vet vid det här laget att det är något jag är något av en mästare på, visst är det jobbigt ha ha ha! Men så här tänkte jag, 48.000.000 det var ju en djävla massa skosidor att gå igenom! undrar hur lång tid det skulle ta att kolla alla dom?

Så fram med miniräknaren alltså och jag förutsatte att det tar 5 sekunder att ladda o titta på varje träff, jo jag vet det är rätt lågt räknat men jag är snabb :-).

Hur som helt, det visade sig att det skulle ta drygt 7,5 år om jag jobbade med detta dygnet runt... Nu vet jag ju inte om jag skulle kunna hålla mig vaken dygnet runt i drygt 7 år med bibehållen koncentration? antagligen inte men säg en normalarbetstid på 8 timmar då vilket skulle bli typ 22 år...

Men va fan så länge kan jag ju inte hålla på med ett enda inlägg det inser ju till och med JAG!!! och vad skulle jag leva på? Hur skulle mina stackars barns uppväxt bli om deras far satt orakad, skäggig och med stora blåa ringar under ögonen vid datorn och tittade på sida efter sida med damskor i 21 år?

Antagligen skulle det påverka dem på ett icke gynnsamt sätt och det vill jag så klart inte... så det blir snarare lite sporadiska nedslag i den i det närmaste astronomiska skodjungel som finns där ute i nätets cyberrymd. Jag hoppas ni alla har förståelse för detta? Slut på stickspåret)

Så jag fastnade för dessa lätta sommarskor. Jo jag kommer nog mest att visa och kommentera damskor, inte för att jag har någon fetisch för damskor jo jag tycker om damskor, nej Inte SÅ...!!! Men på ett rent form- och designmässigt sätt (men för er som råkar ha "den" fetischen så är jag säker på att det finns en hel del sidor som kan passa er, jag dömmer ingen...). Jag har en helt annan fetisch... :-). Herrskor ska se klassiska ut, ungefär så här tycker jag.




Men nu till damskorna som jag hittade för dagens inlägg... Dessa snygga sommarskor är kanske lite dyra men ändå rätt rätt snygga på något sätt...

Pictured above is a $2 million sandal from Stuart Weitzman that was sported at the Le Vian party in Las Vegas. The silver leather designer heels flaunt 185 carats of tanzanite and 28 carats of diamonds.

The frontage strip sports a slim belt of diamonds with fitted profound gemstones to arc around the ankle with a 16 carat pear-shaped tanzanite plunge bordered by diamonds that swings over the face of the foot. The stones on the sandals seem to be mounted unswervingly onto the leather and hardly seem to be detachable.

(Tanzanit är en blå Zoizit och ädelsten. Namnet var det juvelerarfirman Tiffanys i New York som var först med. Tanzaniten kan ha gula färger i sig, men de försvinner om man värmer stenen till ca 400-500 grader. Då är stenen safirblå och lila i eldsken.)

Nu till något helt annat.

r jag var med barnen hos farmor och farfar i sommras skulle jag hämta en badhandduk i garderoben, det är en så kallad walk in closet och då la jag märke till under mitt sökande efter en lagom stor handduk en del av min mors skosamling eller vad jag nu skall kalla det för...

för där på väggen hängde prydligt i någon sorts skoställ 14 par svarta Helt Identiska! skor, i alla fall i min manliga hjärna helt likadana skor. Det såg lite konstigt ut... Ungefär som när man är på historiska museet och ser 3.000 identiska pilspetsar från stenåldern i en monter, man funderar ett tag och undrar varför dom måste visa 3.000 stycken likadana pilspetsar från stenålder??? Hade det inte räckt med ett par tre stycken?? Man fattar ju liksom vad det går ut på...

Alltså hängde där 14 par identiska svarta skor... Bara Gud och min mor vet hur många andra skor det finns där inne i garderobens djupa skrymslen, prång och vrår i olika färger och modeller.

Jag frågade min mor vid middagen om mitt märkliga fynd i min jakt på en handduk och min i mitt tycke helt naturliga reflektion. Hon såg lite medlidsamt på mig som om jag var 5 år igen och förklarade med en rysligt pedagogisk röst att dom var Vääääldigt Olika men att jag antagligen inte förstog det... Jag sökte min fars stöd men han var fullt upptagen med att konversera Clara och var helt ovetande om min belägenhet, så jag lät alltså ämnet falla till marken som en blåval släppt från 3.000 meters höjd och insåg att jag aldrig skulle komma någon vart i min fråga hur 14 par identiska skor kunde vara olika...

Jag vet att hon har,vita, röda, gröna, bruna, blåa, flerfärgade och guldfärgade också... jag undrar hur många det egentligen är???

Mitt Kära X bara skrattade när jag berättade om detta och sa att män aldrig kommer att förstå...Antagligen är det så...

En liten video också som väcker många glada minnen...



2 kommentarer:

  1. M säger att det bara var 12 par! / P.

    SvaraRadera
  2. Hmmmm, ja kanske var det "bara" 12 par och det förändrar ju Allt... ha ha ha.

    SvaraRadera