lördag, september 05, 2009

Om Absolut ingenting...

Lördagkväll och jag har absolut ingen aning om vad jag skall skriva om och vad som skall komma ur tangenterna på mitt illuminerade tangentbord (för er som inte vet vad illuminerade tangentbord är så betyder det att bokstäverna lyser, det är inte så att jag tror att ni inte vet vad illuminerad betyder men för säkerhets skull bara ungefär som att jag kollar att brödrosten är urdragen tre gånger innan jag går hemifrån... jävla konstig liknelse inser jag nu men jag vägrar att sudda och har ingen bättre till hands så ni får nöja er med den.).

Som vanligt skenar jag nu iväg likt en galen godsfinka (järnvägsvagn avsedd för varutransporter) på min mentala rangerbangård till synes utan mål och mening och vet inte riktigt var jag kommer att hamna men det ger väl sig antar jag. Är det jättejobbigt att läsa när ni inte vet vad det kommer att handla om, vad som väntar?

Kanske lite som när Clara min älskade 10-åring kommer till mig och frågar om hon får fråga en sak:

Pappa, får jag fråga en sak...?

Ja klart du får!

Jo alltså... Vet Du...

Så blir det tyst en lång stund och jag säger

Ja, vad var det?

Jo alltså vet du...

Lång tystnad

Jaaaaaa???

Jo alltså vet du... Nä nu har jag glömt vad det var...

Och så går hon sin väg och där står jag och undrar om jag är en dålig förälder...

Vänta lite måste kolla en grej bara...

Så där ja klart! Jag var inne på Blondinbella och läste lite och nu finns det ju hur mycket som helst att skriva ha ha (skrattar jag elakt...)

Låt mig bara först tala om att jag på intet sätt har något emot Blondinbella TM (tydligen har hon varumärkesskyddat sitt bloggnamn!!! vilken tur att jag inte tog det då... (Kapten Blondinbella) Men Kapten Nemos kök TM Hmmmm vore rätt snyggt...). Hon är säkert helt uppriktig och precis så naiv som en tonåring i hennes ålder skall vara. Jag tror verkligen hon menar väl i allt och mycket men det blir ju bara så oerhört kul om man läser hennes inlägg och framför allt de kommentarer hon får av alla 14-åriga fans.

Jag kan ju knappast påstå att jag själv var någon tonårig Titan (första generationens gudar i grekisk mytologi, rätt coola snubbar alltså!), jag var nog en rätt medelmåttig lagom lat tonåring som mest hängde med kompisar spelade schack, lyssnade på Sex Pistols och löste 4:e gradsekvationer.

Blondinbella är säkert lika snäll som Johan Palm, Alexander Rybak och råttan Rambo som blödde ur ögonen utan att få någon hjälp, jo jag har skrivit om dom tidigare och om ni nu gillar den elake Kapten Nemo så kan ni ju läsa det under etiketten "Kapten Nemo surnar till" det är väl tillåtet att göra reklam på sin egen blogg eller?

Just det reklam på bloggen, jag har funderat på om jag skall ha reklam på min blogg men vet inte riktigt för vad i så fall??? kan man bli rik på det, nåja kanske inte jag precis... Men vad skulle det vara? har funderat och funderat och svävar lite mellan olika produkter, billiga läsglasögon, ortopediska hålfotsinlägg eller sex-leksaker? Vet inte riktigt, det är rätt svårt känns det som.

Men nu tillbaka till ämnet, det handlar om glödlampor, nej det har jag ju redan skrivit om det handlar om blondinbella så klart.

När jag som hastigast gick in nu och kollade på hennes blogg la jag märke till något lite märkligt, under den här fliken "om Blondinbella" så jag tryckte så klart på den och fick läsa följande:

"Isabella Löwengrip driver sveriges största blogg, följ med i hennes fartfyllda vardag med allt ifrån kändisfester och röda mattan till politik, föreläsningar runt om i landet om entreprenörskap och hennes sambo Nils."

Just nu håller Isabella på att skriva en bok och näste höst ser ni henne i ungdomsfilmen “Orion”."

jag la märke till att Blondinbella här talar om sig själv i 3:e person något som annars bara Hans Majestät Konungen och mycket små barn brukar göra, lite konstigt undrar vad dessa tre har gemensamt...Blondinbella- Kungen -Ett mycket litet barn... Vad vad vad kan det vara, vad kan det vara som dom har gemensamt... Jag undrar?

Kom förresten på att även psykotiska mördare i skräck- och thrillerfilmer brukar prata om sig själv i 3:e person lite så här kanske (vi förutsätter här att den psykotiske mördaren heter Robert och precis har blivit slagen i huvudet av den skräckslagna huvudpersonen, blondinen Bella med en produktplacerad Dualit Vario Original 4 slice brödrost för 3.850 kronor när han i köket som så klart är i det närmaste kolsvart har försökt anfalla henne med en vass köksniv av märket WMF modell Santuku i Damasteel för 2.999 kronor)

"Aj Aj Aj!!! Robert tycker inte om när Robert får ont i huvudet... Robert blir arg när Robert får ont i huvudet, Robert tycker inte om att bli slagen i huvudet med dumma Dualit Vario Original 4 slice brödrost!!! Nu måste Robert vara dum mot flickan, Fy Robert! Robert Skall Vara snäll säger mamma! Robert arg på mamma, Aj Aj Aj Robert ledsen... Robert Jättedumarg..."

Och medan Robert mal på om sig själv i tredje person kan vår hjältinna i lugn och ro promenera ut ur köket och på sin SonyEricsson ringa efter polisen som som kommer med hela sin SWAT styrka (Special Weapons And Tactics) som så klart fyller Robert med 618 kulor från sina helsvarta MP 5:or Heckler & Koch 9 mm när han helt omtöcknad efter att ha blivit slagen i huvudet av kvalitetsbbrödrosten Dualit Vario Original 4 slice stapplar ut på verandan med sin WMF kniv modell Santuku i Damasteel fortfarande i handen. Dom kunde ju lika gärna ha gått fram och tagit kniven ifrån honom så klart men så går det ju aldrig till på film...

Hur hamnade jag här??? i en b-film???

Jo jag skulle ju egentligen resensera "Om Blondinbella" men hamnade tydligen i ett långt utlägg om stackars Robert...

Nåja så här stod det ju:

"Isabella Löwengrip driver sveriges största blogg, följ med i hennes fartfyllda vardag med allt ifrån kändisfester och röda mattan till politik, föreläsningar runt om i landet om entreprenörskap och hennes sambo Nils."

Just nu håller Isabella på att skriva en bok och näste höst ser ni henne i ungdomsfilmen “Orion”."

"sveriges"
Stavas med stort S!!! Suck...

Jo jag vill ju verkligen följa med hennes fartfyllda vardag, själv är min vardag rätt långsam, jag vaknar, går upp, dricker 1,5 liter kaffe och röker för många cigaretter, sen går jag in i badrummet ser mig i spegeln och undrar vad fan som hänt och vart mitt hår tog vägen? Ställer mig i duschen och undrar varför trycket är så lågt, kan det bero på att jag bor så högt upp? undrar vilken våning Blondinbella bor på, och vilket tryck hon har? Sen så är det dags att cykla till jobbet.

Är det kul att gå på kändisfest? Hmmmm, varför då? jag gillar nog mina vänner bättre och att sitta på en balkong och snacka allvar och skit i en salig blandning. Har kindpussats färdigt känns det som... Men är inte rödamattan ett ord? Det är väl mer som ett begrepp än en beskrivning av en röd matta?

"föreläsningar runt om i landet om entreprenörskap och hennes sambo Nils."

Varför håller hon föreläsningar runt om i landet om sin sambo Nils? Vad har han gjort för ont här i världen för att bli ämne för en föreläsning runt om i landet kan man ju undra?

Just nu håller Isabella på att skriva en bok och näste höst ser ni henne i ungdomsfilmen “Orion”."

Isabella skriver en bok... Och förresten heter det "nästa" och inte "näste" näste är något helt annat, som oftast har något med fåglar att göra... Fan att dom inte kan korra Sveriges (stort S) största blogg bättre! Men Vad skall Isabellas bok handla om? Golda Meir var 77 år när hon skrev sina memoarer (om ni inte vet vem Golada Meir var så kolla på Wikipedia). Blondinbella är inte ens 20 vad kan hon ha att säga Egentligen... Ja ja antagligen rätt mycket om skor och kändisfester i vår lilla ankdamm.

Nu undrar jag ju själv vad det här inlägget egentligen handlade om...??? Vet faktiskt inte. Men snart så lovar jag att skriva ett riktigt inlägg, vad nu det kan vara?

Slut, Frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar