torsdag, maj 07, 2009

Snällhet o analklåda

Fan, inte någon speciellt bra dag igår och idag precis, lite mycket just nu bara… känner för att vara lite elak o sur på nåt sätt!!! Annars är jag nog rätt snäll tror jag? Får man säga det om sig själv?? Snäll är ju föresten ett sånt där ord som e lite suspekt, samtidigt som det nog är något som de flesta uppskattar att ”utsättas” för så kan det ju lätt förväxlas med att man är svag, ryggradslös och mesig. Men är det verkligen så enkelt? Att vara snäll mot människor och djur betyder ju inte helt automatiskt att man är en mes, eller gör det det? tror inte att det behöver vara så.


Jag dödade en liten jättesöt harpalt förra sommaren, med en hammare... Det var inte speciellt snällt gjort eller hur? Eller...? Men det får ni avgöra.


Så här var det, jag var på jobbet när vår granne kom och ringde på dörren, hon och hennes två små döttrar hade hittat en liten harpalt i deras trädgård, den var svårt riven och biten av en katt och bara låg där och höll på att dö långsamt och smärtsamt. Hon kunde inte själv döda den och det kan man ju förstå och ha respekt för och hon hade också frågat två snickare som jobbade med att bygga om hennes kök (ja jag vet lite överinformation, kom till saken för f-n...) men dom hade inte velat göra det. Så när hon ringde på och frågade så gick jag och hämtade en tung hammare och en liten handduk som jag la över den lille döende stackaren och så slog jag två hårda slag i huvudet och höll den tills livet runnit ur den, det gick snabbt och harpalten slapp dö och lida under lång tid. Jag vet inte om det var snällt gjort eller inte, men inte om det var speciellt elakt heller? det är inte alltid så enkelt...


Blir för övrigt snart helt galen, inte bara halvt galen som jag är redan nu… på all reklam om, bröd som är bakat med kärlek, analklåda, rynkor som försvinner p 14 dagar o all annan… fan nu visade dom just chips som är märkta med ”Svenskt Sigill” va fan är Svenskt Sigill??? Nåt som Estrella hittat på? Eller Vad Är Det!!!??? måste ringa dom och fråga! Känner lite som om jag ligger i träning för att bli en fullfjädrad rättshaverist eller i alla fall en väldigt besvärlig person för alla som snackar så mycket skit i reklamen!!!


Men jag måste ändå erkänna att jag känner en viss respekt för den stackars reklambyrå som fick uppdraget att göra reklam för akloanal eller vad det nu heter, kan ju inte ha varit helt lätt att få en kund som kommer in på kontoret o säger… ” hej grabbar o tjejer, vi har en jättebra salva när det kliar i rumpan/arslet, kan ni göra en liten tv-reklam om det?” inte helt lätt det! Respekt till dom som ändå gjorde det!

Den här "reklamen" längtar jag efter att se på mjölkpaketen... just den där lilla informationen "eller ibland i magen" tycker i alla fall jag e otroligt kul men jag är lite sjuk ja, jag vet... shoot me!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar