tisdag, maj 05, 2009

Samtal med kundtjänst

Jag ringde idag för att få tag på min bankman. Efter att ha lyssnat på telefonröster som frågat och informerat svarade kundtjänst vänligt. Jag framförde mitt ärende, att jag sökte N.N.

Kundservice sa då;
”Han sitter i kundmöte men om allt går som det ska så skall han ha fått iväg sin kund till 14.30”

"Fått iväg" tänkte jag, eller rättare sagt frågade…

Ett lite generat skratt från kundservice

”Ja alltså om det inte drar ut på tiden o ingen kund stör honom så skall han vara ledig från 14.30 till kl. 17.00” sa hon då på sin förtjusande och klingande finlandssvenska.

”Men då skall jag ringa o störa honom efter 14.30” sa jag,
det blev lite tyst i luren och så sa vi hej då till varandra.


Eftersom jag gillar språk och semantik (enkelt uttryckt, ords innebörd och tolkning) tyckte jag det blev ett riktigt roligt samtal som jag gärna delar med mig av.


"en vild dag på kontoret"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar