måndag, maj 04, 2009

54 gram.

Det rasslade på ett märkligt sätt i Ebbas skor i morse. Jag tog en försiktig titt och hittade det här...

54 gram av sant och grus. Jag fattar inte hur barnfötter är skapta? Tror ju knappast E är något unikum eller någon inkarnerad fakir från avlägsna indiska bergstrakter med gott om grus och småsten (åtminstone inbillar jag mig att det finns gott om grus o småsten i avlägsna indiska bergstrakter).

På något sätt kanske spring och lek i parken har någon form av okänd analgetisk effekt på barnfötter? Vad kan det annars vara? själv brukar jag ju ta bort minsta småsten ur skon, kanske är det för lite spring och lek i mitt liv...

Så här sa förresten E i fredags när jag var på väg ner i tvättstugan med veckans skörd av tvätt.

Jag frågar alltid samma fråga även om jag försöker komma ihåg att kolla själv också.

- Har ni tömt alla fickor?

Barnen svarar alltid ja (inte alltid helt sanningsenligt),
E la till en liten brasklapp,

- Jag har bara lite sten och pinnar i fickorna...

Tack för den informationen...

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha Kan hon gå i skorna så mkt grus? Jag hittar allt möjligt i tvättmaskinen, roligast när man hittar mynt :-))

    SvaraRadera
  2. Ja mynt är ju alltid kul men hur ofta är det??? mest är det ju totalt söndersmulat papper som fastnat på alla andra kläder... men visst mynt är ju alltid kul.

    Kapten Nemo

    SvaraRadera