måndag, maj 25, 2009

En liten skitsak bara (J. Palm)

Jag vet ju att man/jag ska vara snäll, men ibland är det så svårt… Speciellt snäll ska man vara mot barn, speciellt mot barn (har jag hört). Men va fan, när det borde finnas åtminstone EN vuxen i närheten som kan stoppa tv-reklam-manuset från två konstigheter på 11,5 sekunders prat blir det lite mycket. Vet att det här ÄR en liten skitsak… men som jag redan utan omsvep erkänt så är ju små skitsaker något som kan störa mig, ungefär som ett myggbett man inte kommer åt att klia, ingen stor sak men lite irriterande.


Vad jag talar om? Vad är det nu han har retat upp sig på tänker ni säkert och varför tar det så förbannat lång tid innan han kommer till saken? Undrar ni med all rätt! Johan Palm, det är Johan Palm. Ja egentligen inte Johan Palm i sig som person för han är ju rätt harmlös och gör säkert inte en fluga förnär, möjligtvis finns det något norskt dödsmetallband som kanske har en avvikande åsikt på den punkten men.. Kom till saken för He-vete tänker nog de flesta nu, jag Med faktiskt.

På 11,5 sekunders prat under en 30 sekunders tv-reklam sägs detta.


”Nu e mitt debutalbum! Mitt Första debutalbum ute!”


Eeeehhhh? jaha du Johan men jag tror nog jag väntar på ditt Andra debutalbum om det är ok med dig? Eller kanske till och med ditt Tredje debutalbum om dom två första inte är bra…


”My Antidote Är verkligen rena botemedlet så köp det receptfritt redan idag”


Jaha och vad är det för fel med det då? Inte så mycket, ungefär som ett myggbett man inte kommer åt att klia. Antidot är det samma som motgift vid behandling av akuta förgiftningar, ordet kommer ursprungligen från grekiskans αντιδιδοναι antididonai och betyder ungefär ”ges mot”. Botemedel heter Cure (fast det heter visst ett band redan…) eller möjligtvis Remedy (men det heter ju redan en låt av Jason Mraz så det går väl inte heller då…?).


Jag sa ju att det var en skitsak, men ändå… Jag tänker INTE säga att ”rätt ska va rätt” för det är ett av dom uttryck jag verkligen ogillar! Men det blir ett eget inlägg, ”uttryck jag ogillar” kommer det nog att heta, verkar logiskt på nåt sätt.


Antagligen tyckte dom att Antidote låter häftigare än Cure eller Remedy och det kan man väl hålla med om? Men det hade varit rätt kul om det varit Johans Andra debutalbum som hetat Antidote för då kunde ju det Första debutalbum kanske kunnat döpas till ”My music makes you sick as hell” eller nåt som krävt ett motgift i nästa album?



Nåja kanske kan man med viss rätt hävda att en antidot är ett slags botemedel om man är snäll, och det är jag ju… Ibland.

Jag lovar att skriva något snällt om Johan Palm nån gång, om jag kommer på något… När jag tänker efter (jag gör det nån gång då och då) så kan det nog dröja ett tag…

2 kommentarer:

  1. ha ha ha jag döööör fan vad kul att läsa..desutom ett långt inlägg ;-))

    SvaraRadera
  2. Men visst är det lite som ett myggbett??? Stackars Stackars Johan... :D Ja det var rätt långt men du vet ju hur HOPPLÖS jag är på att skriva så där kort och koncist, jag irrar ju så lätt in på stickspår när mina tankar skenar iväg och det inte finns någon vänlig människa som kan slita bort mig från tangentbordet och trycka ner mig i närmsta soffa... ja hej och hå ha det bra vännen.

    SvaraRadera