onsdag, oktober 14, 2009

Slut på det roliga...

Slölyssnar på tv:n i bakgrunden medan jag sitter här vid datorn, reklamavbrott i ett program som jag inte ens vet vad det handlar om. En mörk och vad jag antar skall vara förtroendeingivande röst når min trumhinna och fångar min uppmärksamhet.

Så här säger den; ”Om slemhosta får dig att gå miste om allt det roliga…?” precis där slutar jag lyssna för nu tänker jag…

Men vänta lite nu… ALLT det roliga??? Va??? Nej jag har ingen slemhosta! Och om jag mot förmodan skulle få slemhosta, skulle det verkligen få mig att gå miste om ALLT det roliga? Är det verkligen så? Slemhosta så är livet i princip slut…???

Jag kan tänka mig att om jag skulle hamna på sjukhus med diverse slangar i och ur samtliga kroppsöppningar samt säkert några nyupptagna hål så skulle det Roliga vara en smula begränsat för ögonblicket, men slemhosta???!!!

Rätt märkligt påstående eller var det en fråga…

Så detta kan alltså vara skillnaden mellan att, eller inte gå miste om ALLT det roliga?


Själv är jag trots den förtroendeingivande rösten ändå mer benägen att tro att denna miljö i viss mån kan begränsa kanske inte precis allt, men ändå, En hel del av det roliga. Kanske till och med mer än slemhosta...

Slut, Frågor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar