torsdag, oktober 08, 2009

Osama Bin Nemo? Konstiga besökare...



Så djäkla lika är vi väl ändå inte...?

Blev lite överraskad i förmiddags när jag som vanligt kollade min statistik över besökare och vilka de var.

Det första jag möttes av var National Police Board Of Sweden! Det vill säga Rikspolisstyrelsen... Jag blev, det skall jag villigt erkänna en smula överraskad, min hjärna började så klart genast snurra på högvarv (ja till och med på högre varv än vanligt).

Funderade på vad som kunnde ha föranlett detta något oväntade besök? Det är ju inte precis som om jag är någon Osama Bin Nemo eller nåt sånt! När jag också såg att jag hade besök ifrån Tv4, Dagens Industri, Fackforbundet St, Higher Colleges Of Technology i Abu Dhabi så började jag faktiskt undra lite... Jo så var det rätt många fler lite skumma IP-adresser...

Vad fan hade hänt som inte jag visste eller vet om? Alla hade dessutom sökt på "kapten nemo blogg" jo jag kan se det också i min statistikfunktion.

Troligen finns det en "annan" Kapten Nemo därute någonstans! För jag har idag haft fler besökare på min anspråkslösa blogg än någonsin tidigare!!! Och som ni vet så har jag inga hemliga sprängämnesrecept på min sida även om man, om man inte aktar sig kan bli lite lustig i magen av mina sirapslökar, men det är ju inte riktigt samma sak...

Jag berättade om dessa något udda besökare för min kära x-fru ikväll när jag var uppe med en bultsax och Ebbas danskläder hos henne. Hon blev uppriktigt sagt lite stressad och började fantisera om löpsedlar (X-frun berättar "Jag visste ingenting!") och liknande. Enligt henne hade hennes reaktion på om något liknande hänt henne som jag förstår det varit ungefär lika lugnt som de gamla finalfyrverkeriena på stockholms Vattenfesival...

Ja ja, det händer ju inte så mycket i mitt liv så jag tycker dagens något märkliga händelser snarare var lite uppiggande!

Klart slut, Osama Bin Nemo :-)

Slut, Frågor?

4 kommentarer:

  1. Läs följande för en förklaring:

    http://www.arbetaren.se/articles/inrikes20091008

    Du har tyvärr haft oturen att välja samma blogg-alias som en ökänd nazist...

    SvaraRadera
  2. Tack Anonym för din kommentar och att du som satt inne med svaret tog dig tid att svara för jag var faktiskt bara ett enda Stort frågetecken!

    Jag tror dock att risken för sammanblandning av våra bloggar är minimal och att min besöksstaistik nu kommer att återgå till det normala igen

    Men kom gärna tillbaka och besök mitt lite röriga kök om du har lust.

    SvaraRadera
  3. Käre Kapten, ska sirapslökarna fyllas med nitroglycerinet eller ska det strös på vid servering??

    SvaraRadera
  4. strös på vid servering så klart!

    SvaraRadera