lördag, oktober 03, 2009

En Tysk på besök...

Google är märkligt!!!



Jag fick häromdagen besök av en tysk på Kapten Nemos Kök. Så här är det kära läsare, jag har en statistikfunktion kopplat till min blogg så jag kan se hur många besökare jag har, nej så många är det inte! men jag är rätt nöjd i alla fall, för jag är ju knappast någon Blondinbella med minst 100.000 besökare varje dag och 177 kommentarer på varje inlägg om mina nya skor, ja nu har jag ju i och för sig inte så där jättemånga nya skor att skriva om, mest gamla väl ingångna...

Men om det finns intresse så kan jag så klart fotografera mina skor och skriva något begåvat om dom här på min anspråkslösa blogg. jag har bruna, svarta och några andra men vill ni verkligen se dom??? och vill ni verkligen läsa mina minnen jag haft när jag traskat runt i dom???

Som vanligt avlägsnade jag mig nu i överljudsfart från ämnet! jo alltså min statistikfunktion kan också se varifrån dom olika besökarna kommer, nej bli inte oroliga nu ni är helt anonyma... men som sagt, jag är ingen Blondinbella men jag fick besök till min sida från Tyskland och det tyckte jag var lite märkligt! Närmare bestämt från Alsfeld i Hessen. Jag känner Absolut ingen!!! i Alsfeld Hessen!!! Det är jag Helt säker på! för om jag kände någon i Alsfeld Hessen så skulle jag komma ihåg det!!!

Jag tänkte, vem fan är denne tysk som besöker min sida och la honom/henne under statistikprogrammets förstoringsglas... Då visade det sig att denne stackars tysk hade ett problem, ett problem jag skrev om 26 september "Stambyte och leksaker". Detta inlägg handlade ju om tre saker man inte bör ge sina barn och nummer 1 var ju en guldhamster om ni läst och kommer ihåg det?

Så tysken hade uppenbarliga problem och hade gått i hamsterfällan som jag varnade för, för han/hon hade googlat "wie stört hamsterurin nicht mehr" enkelt översatt för er som hade franska i skolan, "hur blir man av med lukten av hamsterurin"... Den arme saten hade alltså troligen en lägenhet som stank av hamsterurin och jag kan ju inte annat än känna medlidande! Barnen är säkert fortfarande glada men denne förälder sökte i desperation på Google ett svar på hur man förjagar denna doft, nej inte doft, stank från sitt boende, sitt hus och hem sin förut så väldoftande borg!

Hamstrar är bäst på bild, möjligtvis något man kan ta med sig barnen att titta på tidiga lördagsmorgnar i centrumets djuraffär men inget däggdjur man skall släppa innanför sin egen dörr!!!

Nåja hur som helt den stackars Tysken hade stannat i 3 sekunder på min sida med en omedelbar insikt att här fanns inte svaret på detta problem, sidan var ju dessutom på ett för honom/henne helt obegripligt språk.

Nu till det som jag verkligen funderar över, hur fan!!! fungerar Google??? hur kunde min sida träffas??? Jag skrev visserligen ordet "hamsterurin" i inlägget men det var ju knappast så att jag på något sätt länkade just det ordet till att vara sökbart på något sätt!!! så hur gick det egentligen till??? prova själva! sök på hamsterurin på google så dyker jag upp där på typ 13 plats! Jo där finns jag, med ordet hamsterurin riktigt fetmarkerat! Hur går det till???

Så om jag skrev något... nu måste jag formulera mig väl... Något mindre smickrande, till och med kanske negativt, eller om jag dristade mig till något hotfullt mot låt oss kalla det chefen för det stora landet i väster, skulle jag då få påhälsning av allvarliga män (och kanske kvinnor) med putande armhålor på vänster sida (ja under förutsättning då alltså att dom är högerhänta...) som plötsligt skulle stå där utanför min lägenhetsdörr och se allvarligt på mig när jag intet ont anande öppnade dörren (jag betalarmin tv-licens och är inte rädd för Jehovas vittnen så jag brukar öppna dörren utan onda aningar).

Jag vet inte hur det går till helt enkelt!

Slut, Frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar