måndag, oktober 12, 2009

Birgit skojar med oss...

Såg just att Birgit Nilsson (vår antagligen största operasångerska genom tiderna, för er som är födda på 80-talet…) har fått ett pris i hennes namn, The Birgit Nilsson Prize. Det är på en million dollar och delas ut nu på tisdag för första gången, fyra år efter hennes död. Priset går till Plácido Domingo och det blir stort ståhej i stadshuset i Stockholm.

Ja jag tycker att det är bra! Birgit Är värd ett pris i hennes namn. Hon var en rätt vanlig tös från Skåne med en fantastisk röst och framförallt med en fantastisk Personlighet och Humor!!!

Det var just därför som jag när jag fick se löpsedeln dagen hennes död blev känd kände att jag bara måste ha just den löpsedeln! så jag begav mig ner till Statoilmacken på kvällen och fick den. Jag är helt säker på att Birgit precis som jag skrattade gott åt den… Nu sitter den på hedersplats på insidan av en av mina garderobsdörrar.

Ja finns det NÅGON som kunnat hålla sin död "hemlig" i 16 dygn så var det Säkert Birgit!!!

Fast jag undrar lite hur hon "lyckades" lura alla att hon levde fast hon var död? Kanske satt hon bara helt stilla i en stol och såg lite lagom trött o ointresserad ut så att alla tyckte att det var bäst att lämna henne ifred ??? tills någon petade på henne och upptäckte att hon lyckats lura dom i mer än två veckor!!! Och att "begravningsgäster berättar" tycker jag låter så... Ja jag vet inte riktigt... Kvällstidningsaktigt, vad berättade dom? Vi är en skock fårskallar o faaaan va hon lyckades lura oss...!!!

Slut, Frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar