tisdag, april 21, 2009

Små idiotsaker som ända gör mig galen...

I dag tänkte jag börja en ny liten serie av betraktelser, tror jag skall kalla det något i stil med "små idiotsaker som ända gör mig galen..." Alltså sånt som retar mig och får mitt vanligtvis lugna temperament att börja småsjuda. Jag menar då små skitsaker inte dom stora frågorna som varför det dör ett barn var 5:e sekund av svält eller förorenat vatten, varför människor torteras i det vi kallar civiliserade länder (och i en massa andra länder också), varför en stelbent byråkrati ibland saknar all empatisk förmåga, varför organiserad brottslighet inte bekämpas med alla medel i Sverige, det är ju bara några av dom Stora frågorna som man kan känna starkt för!!! jag menar dom där små retliga sakerna i vardagslivet som dom flesta retar sig på (möjligtvis med undantag för buddistiska munkar och veganer som är för milda/trötta för att bry sig). Första skitsaken som gör mig "lite" vansinnig...

Jag kan bli rätt irriterad på seniora medborgare (gamlingar), har iof inget emot seniora medborgare (gamlingar), bara när man står i kö med fyra saker i korgen och det är lång kö både före och efter en och ALLA!!! seniora medborgare (gamlingar) före en Måste!!! betala med jämna pengar! Dom står där och letar i alla fack i plånboken och i alla skrymslen och vrår i sina kläder för att hitta en 50-öring istället för att ge en hundring (som dom ju alltid har, också) till tjejen/killen i kassan å sortera upp sina växelpengar lite bättre hemma istället. Det är värst på Coop har jag märkt… Jo jag vet, skitsak, men det får mig alltid lite ur balans... Speciellt om man står med två trötta och lite gnälliga barn och bara vill komma hem och börja med middagen.

2 kommentarer:

  1. Ja tanterna på Coop är värst håller med. De är griniga på allt, har hänt att de skällt på mina barn när de hjälper mig att packa ner varor. Att de smutsar ner mm
    Men man blir irriterad, gud. Men nu har jag bojkottat coop lite :-))

    SvaraRadera
  2. Det finns tanter "from hell" Visst är det jobbigt... :) Men jag lovar, det finns många fler små skitsaker som kan reta gallfeber på en ha ha.

    SvaraRadera