lördag, april 18, 2009

Fisa i hissen

Fredag, 43 (långa) sekunder

Man hinner rätt mycket på 43 sekunder (tiden det tar att åka de 13 våningarna upp till vår lägenhet). Följande lätt absurda samtal utspelade sig i hissen när jag åkte upp med mina flickor. Jag ”råkade” flatulera… någonstans mellan våning 2 och 3 http://sv.wikipedia.org/wiki/Fisa vilket alltid väcker en viss munterhet hos en 6 o 9 åring… bad om ursäkt och påpekade (helt sant) att det i alla fall inte luktade.

Clara:
– Jag tycker att det luktar lite rödvin…

Inför denna märkliga kommentar kände jag att jag var tvungen att påpeka

Jag:
– Men jag har ju inte druckit något vin sen i lördags!

Clara:
– Du borde få medalj…

Vet inte om hon var ironisk? men jag tror inte det… Clara är inte den ironiska typen, ännu…
Ebba som gärna vill ha ett ord med i laget drar upp en ett o ett halvt år gammal händelse.

Ebba:
– Pappa minns du när jag kissade på mig i hissen??!!!

Jo jag mindes det rätt tydligt, ebba var typ 4,5 år och vi hann inte upp från lekparken, Ebba lämnade ett smalt spår från hissen till vår ytterdörr. Jo jag svabbade av det med Ajax och vatten om nu någon undrar. Jag bekräftade för Ebba att jag väl mindes händelsen varpå hon verkade nöjd med att ha bidragit till samtalet. Vid det här laget var vi uppe på våning 13. När vi stiger ut ur hissen ser Ebba på mig och säger,

Ebba:
– Pappa… Du skulle nog behöva en lång semester…

Ja det skulle jag nog…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar