lördag, april 18, 2009

Ebba kan cykla!

Nu i förra veckan åkte stödhjulen av och Ebba lärde sig cykla. Med skräckblandad förtjusning och maximal koncentration for hon fram och tillbaka som en virvelvind. Hennes självkänsla växte med flera meter (mäter man självkänsla i meter förresten??? Eller i kilo??? eller vad???)
Inte för att den varit speciellt dålig innan precis men nu kände hon sig som en stor flicka på riktigt! Som Kan cykla!!! Blir ju skönt i sommar också när vi alla tre kan cykla till badet o Ebba och jag inte behöver gå medans storasyster Clara cyklar ensam före oss, ja det kommer att bli riktigt bra.

Stor koncentration...


Håller balansen (med tungan)

Här är det lite svårt, balansen sviker och jag närmar mig fotografen! (jag)

Men klarar att svänga undan i sista stund...

Ny tur och det går ju bara så bra!

Lätt som en plätt, tror jag e bäst i världen just nu på att cykla!

2 kommentarer:

  1. Oh vad härlig!!! Min dotter har oxå lärt sig håller med dig självkänslan bara växer.

    SvaraRadera
  2. Visst är det en ny era som inleds när alla kan cykla!

    SvaraRadera