måndag, april 20, 2009

Måndag

Har kommit på att man nog måste skriva lite oftare på bloggen om någon ska vilja läsa… alltså kan jag ju berätta om min spännande dag så här lång i alla fall. Följde barnen till skolan, båda cyklar och jag travar efter o håller ett vakande öga på Ebba. Måste få min egen cykel fixad snart, behöver nytt framdäck och slang. Tror jag ska investera i ett däck som tål glassplitter denna gång. Lämnade tillbaka 8 av Claras försenade låneböcker. Tog en rask entimmaspromenad. Skrev ett viktigt brev, Och DÄR har alla slutat läsa!

Nu kan ni ju lyssna på denna video (en Favorit i repris)
Det är något visst med denna låt som passar det finska/svenska vemodet så perfekt.
Efter 2.10 kommer som jag tycker en enormt bra transformation från gitarrsolo till cello!



Här är originalet, och man måste ju inte nödvändigtvis välja vilken man tycker är bäst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar