torsdag, mars 05, 2009

Samtal vid grytorna och från baksätet

Ibland utspinner sig en smula märkliga konversationer kring kastrullerna…

Jag står i köket o lagar mat, barnen ser på nåt naturprogram från Afrika, Clara kommer in.
Clara
- Pappa…

Jag
- Mmmm, ja?

Clara
- Vad är en asätare?

Jag
- En asätare är ett djur som inte dödar sitt eget byte utan äter redan döda djur. (riktigt bra svar tyckte jag själv)

En liten stunds tystnad

Clara
- Jaha så Ebba och jag är asätare???!


Ok, vad svarar man på det då?
- Ja lilla vän Alla barn är asätare…
Eller
- Kom snabbt ungar det ligger en död gnu på gården?

Eller vad???

Clara visade sig också vara en stor djurvän...
På väg hem i bilen annandag jul från farmor och farfar.

Clara
- Pappa?

Jag
- Ja?...

Clara
- Jag tycker det är fel med att man får jaga älg på hösten…

Jag
- Jaha, varför då??

Clara
- Jo för på hösten parar sig älgarna… å d kan ju inte va så kul…
(en lite längre fundersam tystnad) ja alltså…

Nej det kan ju inte va så kul, det kan man ju lätt tänka sig… Brrrrr :)


Parlamentet - Känsloduell – Älgjakt

2 kommentarer:

  1. *asg* gud så roliga dina barn verkar vara...Ha en bra helg!!!

    SvaraRadera
  2. ja dom e helt galet roliga, men speciellt Ebba fakiskt, hon e inte riktigt klok *asg* kommer nog lite mera ur deras munnar...

    SvaraRadera